Goede dag, iedereen op het forum.
Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het volgende.
Watchmakers paper is dit te krijgen in Nederland? /niet via ebay enzv. Zo ja, waar?
En waar maken de hobbyisten of profis onderdelen van uurwerkjes mee schoon in de ultrasoonreiniger?
Ben een super newbie maar heb een paar seiko uurwerkjes liggen die niet meer lopen waar ik op wil gaan oefenen vandaar deze vragenlijst.
Alvast bedankt iedereen die kan en wil helpen.
Groet Nanning
Hoi Nanning,
Hier het antwoord op je eerste vraag:
https://www.cousinsuk.com/product/tissue-paper
Als beginneling kun je ook best een stukje keukenrol gebruiken hoor.
In de ultrasoon stop je alleen kasten, banden, gespen etc. Geen uurwerken.
Voor beginnende sleutelaars is er heel veel informatie te vinden op het Forum! Gebruik de zoekfunctie en lees je in.
Heel veel succes gewenst met je nieuwe hobby!
Hartelijke groet,
Aqualand
Eerste foto is een schoonmaak machine
Tweede foto is een schoonmaak korf hier gaat het volledig gedemonteerde uurwerk in en dan door de schoonmaak machine eerste bad is reinigen en volgende twee naspoelen laatste stap is drogen en dan ben je klaar voor montage.
Je mag het uurwerk dan niet meer met je vingers aanraken ivm huidvet en zuur wat het schoonmaken dan teniet doet.
Oplossing is met vinger condoompjes werken
Groeten Jeroen
Dank heren. Voor de uitleg en foto’s!!
Groeten Nanning
Ik reageer op een ouder topic, zoek functie gebruikt . Ik vroeg me af of je de balans en de escapement ook in een korfje in de Elma doet?
Aangezien dit nogal fragiele onderdelen zijn, is het raadzaam deze met de hand schoon te maken in een glaasje met wasbenzine?
Zou je dan ook de veer schoon moeten maken met een zachte perceel, of is onderdompelen voldoende?
Ik hoor graag, happy new years
Balans met kloof terugschroeven op de platine schoolsysteem eruit en gewoon in de schoonmaak machine
Kleine onderdelen in een apart inzetkorfje
(balans lagers, gangrad.anker etc)