Benrus military - Trauma Chirurgie.

Ik sta op het punt een benrus military issued horloge te kopen. Hij ziet er vreselijk vreselijk uit, en doet het niet. Dus waarom zou je hem kopen dan?! zou je zeggen. Simpel, prachtig model, military issued, en geleverd in April 1969. Mijn geboortejaar en geboorte maand. Have to have it. Wie o wie kan een horloge dokter, ik zou bijna zeggen horloge trauma chirurg, aanbevelen. Eeuwige roem en hulde die mij hiermee kan helpen.

Hartelijke groet Stephen.

Ik kom niet verder dan een goede trauma chirurg :roll_eyes:

8 likes

@koen ?

1 like

De kans dat een horlogemaker onderdelen heeft of kan vinden is niet zo heel groot lijkt mij voor dit soort bijzondere horloges. Ik zou eerst informeren bij een horlogemaker of het überhaupt mogelijk is en informeren naar het type uurwerk.

1 like

Tnx, het betreft een Benrus GG-W-113.

Benrus Cal GY1L2
Volgens internet

Vietnam-War-Benrus-US-military-1975-issued-men-s-watch-Rare-GY1L2-Hack-movement-06-lzx

Lastig ding! Weinig over te vinden. Op de Ranfft-site lijkt het er wel op, dat de meeste Benrus calibers omgelabelde ETA’s waren.

De grote vraag is - wat is er stuk. Kun je 'm wel opwinden, zonder dat er wat gebeurt…? Da’s een gebroken veer. Als opwinden niet lukt, is de veer geheel opgewonden en is er een blokkade in het raderwerk. Of een gebroken balanstap.

1 like

Thanks voor het meedenken. Nu maar hopen op een wonder. Lekker dramatisch weer (…).

Jan Ubels in Bredevoort

1 like

Eta 2750 als ik dat hier lees. (Stuk naar beneden scrollen)

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&ETA_2750

3 likes

Lijkt er inderdaad verdacht veel op. :+1: Al een paar keer gedaan. Kunnen enorm strak lopen. :ok_hand:

1 like

Dit topic volg ik even. Afgelopen vakantie in USA gekocht

5 likes

Mooi!

Je bedoeld " gedaan" als in gerepareerd? Opgeknapt?

Gaat normaliter niet veel aan stuk. Opwindveer is de grootste verdachte hier. Die is zo te bestellen. Volledige service; alles uit elkaar, schoon, weer opbouwen met correcte smering.

We houden contact…tnx

Hoi Peter, deze post gemist. Horloge is momenteel onderweg vanuit Amerika. Geen idee wat er allemaal aan schort, maar op basis van de foto’s is het niet best. Ik hou je op de hoogte. Gr

1 like