benrus sky chief .

beste hf liefhebbers .

bij het opruimen van mijn horlogespullen kwam ik een ooit op marktplaats gekocht uurwerk tegen .

achter in de la beland en nooit meer aan gedacht . nu blijkt het bij nader onderzoek toch wel om een interessant horloge te gaan , te weten een benrus Sky chief , vroeger in gebruik bij de klm .
er worden ook wel serieuze bedragen voor gevraagd .

nu vraag ik mij af , is zoiets nog compleet te maken , het horloge zelf lijkt mij op het ontbreken van de wijzerplaat en het glas redelijk compleet .

ik kom op internet 2 soorten tegen , ik vraag mij af welke plaat er bij die van mij hoort ?

wat is jullie mening ??

mvg ck

3 likes

Lijkt mij niet hetzelfde horloge want volgens mij heb je een Venus 175. Ik ga eens zoeken wat ik kan vinden. Is wel een interessant project.

Oh da’s raar. 175 zou in principe verkeerd moeten zijn (moet een Venus 178 zijn). Maar op 6 uur zie ik wel weer een wijzer voor een urenteller uitsteken :thinking:

ik heb alleen een foto van de voorkant genomen , maar er is ook een foto van het binnenwerk , en dat lijkt mij exact hetzelfde .

Ik hoop de zwarte :sweat_smile:

Jongens in tegenstelling tot wat jullie verkondigen is de 175 op het werk wél juist. De 178 gebruikte dezelfde basis en Venus heeft niet de moeite gedaan om daar een ander nummer voor te persen :wink:

Al veel 100% originele en correcte 178en gezien met 175 gemerkt. Veelal de jaren '40 en '50 modellen (waar deze er 1 van is).

Verdomd cool ding maar een originele plaat vinden zal niet eenvoudig worden

ik denk ook de zwarte , de zilver / wit heeft een rode wijzer en die zit niet op de mijne .

ik denk zelf ook dat het zoeken naar de welbekende speld is , maar je weet maar nooit . niet geschoten is altijd mis .