Ik vind dit een leuk artikel, vergelijk tussen verschillende homage merken:
Niet mijn ding…
Dat heb je netjes verwoord
Dankje. Zo ben ik
Toevallig afgelopen weekend gezien en mede op basis daarvan een Cronos overgenomen van een forumlid. Ben eigenlijk ook niet zo van de homage watches, maar begrijp van veel mensen dat het wel een fijne manier is om er al dragend achter te komen of een bepaald model interessant genoeg voor je is en blijft en je uiteindelijk wel of niet de real deal wil halen. Met mijn portomonee is er geen plek voor 5 horloges in het segment van 2.5k tot 10k maar op termijn misschien wel voor 2/3 modellen in dat segment. Kan geen vergelijking maken met een van de andere modellen die in het artikel benoemd worden, en heb vrijwel geen ervaring met chinese horloges maar moet zeggen dat de afwerking van de Cronos me in positieve zin verrast. Krijg hem voor mn verjaardag, dus dragen zal ik hem pas over een paar weken😉
Ben blij dat jij wat aan het artikel gehad hebt, ik vond het ook een leuk artikel om te lezen. Ik heb zelf 3 homage horloges, ben er zeer tevreden over. Ik heb ook geen groot budget.
Ze hebben allemaal die lilluke mercedeswijzer!
Beter dan een clous de paris bezel.
Ik vond dit ook een leuk artikel! Aan het einee zegt hij nog dat hij voor dit soort hommage horloges niet in een hoger (zwitsers) segment zou kijken maar ik ben toch benieuwd. Dan kom je wellicht uit bij een Steinhart Adventure. Heeft iemand nog meer tips?
Het zit je hoog hé
Ik blijf je altijd een beetje verbazen over de homage… Is voor mij een beetje hetzelfde als een Ferrari kopen op basis van een Toyota MR2.
Het lijkt erop maar is toch net niet goed gelukt. En onder de motorkap moet je helemaal geen V8 verwachten.
Doe mij maar liever de Toyota, staat garant voor vele probleemloze kilometers:partying_face:
Naar mijn mening kan de kitkar niet vergeleken worden met een Ferrari. De auto die je specifiek noemt gaat vooral om prestaties en niet zo zeer om kwaliteit of betrouwbaarheid.
Misschien komt het meer in buurt van goedkope en dure sushi. Je hoeft niet persee naar het Okura om goeie sushi te eten. Ook met goedkopere sushi zal je een goeie avond hebben. Okura zal waarschijnlijk altijd beter zijn, een meer bijzondere ervaring. Maar goedkope sushi kan nog steeds heerlijk zijn… en af en toe is het rennen naar het toilet.
Ik ben overigens niet vies van af en toe goedkopere sushi
Maar deze homages doen mijns inziens dus net alsof ze Okura sushi maken…
Ik denk dat ze vooral proberen dezelfde beleving te creëren als Okura, maar dan voor een lage prijs en dus mindere ingrediënten
Of je homage horloges mooi of interessant vindt of niet, dat is aan jezelf. Het enige wat ik jammer vind is dat Ben’s watch club is afgezakt van goed, onafhankelijk en degelijk advies op originele horlogemerken voor een beperkter budget, naar het reviewen van merken die enkel en alleen homages maken.
Ik snap je punt. Maar geen van deze websites waar deze horloges te koop zijn doet alsof het een Rolex website is. Laat staan dat je ook maar iets van dezelfde kwaliteit beloofd wordt. Het is meer een persoonlijke afweging. Ik heb een Seiko AP lookalike. Die durf ik overal mee naar toe te nemen. Een echte AP zal ik moeite mee hebben om hem uberhaupt veilig te dragen. Mijn porto is daar niet diep genoeg voor.
En laten we eerlijk zijn: driekwart van alle horloge modellen (ook hele dure) proberen visueel een Rolex na te doen.
Octopus Kraken