Mede HF wappies,
Ik kreeg via Watch angels een mailtje in de inbox en ik moet zeggen dat ik aangenaam werd verrast. Een remake van een Beobachtungs Uhr anno 2022:
B-Uhr monopusher chronograph.
Linkje: https://watchangels.ch/b-uhr/
Mede HF wappies,
Ik kreeg via Watch angels een mailtje in de inbox en ik moet zeggen dat ik aangenaam werd verrast. Een remake van een Beobachtungs Uhr anno 2022:
Ontwerp is niet verkeerd.
Wel vind ik de kroon lelijk en het contrast tussen de plaat en de indexen veel te laag.
Prachtig!
Weet je de prijs?
Is het mechanisch of quartz?
Als het een remake is dan ben ik benieuwd naar het origineel. Of bedoel je een nieuwe interpretatie van een Beobachtungsuhr?
Monopusher, cooool!
Mechanisch automaat (daardoor ook redelijk dik). Prijs staat op de site, als ik mij niet vergis vanaf prijs omgerekend €1800?
Eens, de kroon is voor mij ook een minpunt
Zeg het maar ik ben niet de bedenker
Op de site staat manual wind. Zie overigens geen van de plaatjes die jij post… zal aan mij liggen?
Gr, HJR
Ik heb wat mail knip en plakwerk gedaan daarin staat automaat. Zal een optie zijn waarvoor je kan kiezen?
The Watch Angels B-Uhr encases a Sellita SW500 MPC b automatic monopusher chronograph caliber.
Qua leesbaarheid geen uitblinker denk ik zo, terwijl dit nu juist hoog dient te scoren op zo een uurwerk.
Een beetje bommenwerper zal tegenwoordig toch wel een leeslampje hebben?
Tja, voor dit geld kocht ik wat anders. Er zullen best liefhebbers voor zijn, ieder zijn eigen smaak.
Ik vind m ook wat aan de prijs idd. Helaas.
Maar ja, monopusher. Wel gaaf.
Prijs, kroon, formaat en toch heeft het wel wat
Zeker fraai, maar inderdaad niet meest de leesbare dial in de wereld.
Koop dan een Alpina pilot of Oris Propilot. Dat zijn afleesbare moderne Fliegers. Dit ding is de antithese van een Flieger, ik geloof niet dat het RLM hem goed zou keuren.
Apart die dial, benieuwt hoe die lume is. Wel lastig af te lezen en om eerlijk te zijn vind ik hem als geheel te donker en die kroon is echt veel te groot vind ik. Dus niet echt mijn smaak maar als jij hem mooi vindt, kopen die handel
Sorry , niet mijn ding … en ook veel te groot .