Beoordeling juwelier

Goedemorgen,

Iemand ervaringen met filipucci juweliers in Maastricht?

Genoeg:

https://www.horlogeforum.nl/search?q=filipucci

mweh. Ervaringen op het forum zijn niet alles. Want alle negatieve ervaringen worden weg gehaald dus het geeft helaas geen goed beeld.

16 likes

Google recensies geven idd een beter beeld. Ik vind het zelf een klote tent en zou ze vermijden. Maar dat is gebaseerd op mijn eigen persoonlijke ervaring in het verleden.

Edit: Ik moet wel toegeven dat ze regelmatig mooie exemplaren hebben liggen. Maar ik zou daar nooit kopen.

5 likes

waarom is dit?

1 like

Om juridisch geze*k te voorkomen.

Desbetreffende juwelier (in zijn algemeenheid dan) ziet een negatieve ervaring, stuurt een bericht aan Jur dat het verwijderd moet worden anders worden er stappen ondernomen. Dit even in een notendop.

2 likes

Bedankt voor je antwoord, al zie ik nog niet in hoe een negatieve recensie juridisch gezeik op kan leveren.

Zo zijn er meer, maar gebeurt wel. Gebruik de zoekfunctie maar, zal heus nog wel wat te vinden zijn.

1 like

Dat soort zaken dulden geen enkele vorm van feedback, dan wel kritiek.

1 like

Dus kunnen we dat hele “ervaringen met” wel opdoeken.

2 likes

Die hebben daar toch niets van te vinden? Of sponsoren ze dit forum?

Ze zullen beweren dat het hun naam door het slijk haalt i.c.m. smaad/laster en vervolgens dreigen ze met een leger advocaten. Als dat gebeurt moet het lid dat de ervaring geplaatst heeft zijn naw gegevens aan Jur geven om de lawsuit naartoe te sturen, echter hebben de meeste mensen daar geen trek in, dus verwijdert Jur de negatieve ervaring, zodat de beklaagde zich terugtrekt.

Ligt aan de bewoording, maar een nette negatieve review hebben ze geen poot om op te staan. Ik snap het wel en wil de keuzes niet aanvechten, maar het nut van ervaringen delen is dan wel heel beperkt…

Het maakt niet uit of ze een zaak hebben, het maakt uit dat ze het forum aansprakelijk stellen voor allerlei schade. Daar heeft de forumleiding uiteraard geen trek in en wil dan verwijzen naar het forumlid dat de ervaring geplaatst heeft. Daar zijn de gegevens van het genoemde forumlid voor nodig. Maar in bijna alle gevallen geeft het forumlid zijn gegevens niet prijs. Gevolg: de ervaring wordt verwijderd en de beklaagde trek zich terug.

3 likes

Meerdere malen bij Filipucci iets gekocht, altijd naar volle tevredenheid. Er gaan wat “spookverhalen” rond op het forum, bij mij louter positieve ervaringen.

Helpt het als die ervaringen niet openbaar worden maar vanaf een bepaald level?

Het is ook meer voor leden onderling.

1 like

Er werkt iemand met een keelbaard. Die heeft volgens mij geen ziel.

5 likes

Ik kan je enkel aanraden om verder te kijken.
Tenzij het een uniek model is en je alle kennis in huis hebt voor een juiste beoordeling.

1 like

Ik heb er ook ooit wat gekocht en moet zeggen dat ik het best een prima ervaring vond.

Meerdere malen daar in de zaak geweest en ook wel eens wat minder behandeld, maar dat heb je overal eigenlijk wel…