Ik draag liever ook groter … wat dat aangaat jammer dat toen dezelde versie van die tudor er niet in de 41mm was die dit jaar is gepresenteerd in Basel … nu is t geld voorlopig op, en nog moeilijker …de vrouw te overtuigen dat een nieuwe aankoop echt noodzakelijk is
De omtrek van je pols zegt natuurlijk niet zo heel veel over de breedte van je pols.
Ik zelf heb een pols omtrek van ongeveer 19 cm, maar mijn pols is vrij breed maar plat.
Daarom kan ik horloges met een groot diameter goed hebben.
Ik heb uiteraard niet de hele draad gelezen, maar het maakt ook nog eens heel veel uit, “hoe HOOG is het horloge”
Ik heb een 45 mm horloge verkocht, omdat die met 17, 18 mm veel te zwaar en massief werd terwijl ik met een andere van 14, 15 mm geen last had…
Ik vind deze echt te groot.
Vind ik ook te groot.
Het goed meten van de pols omtrek is al een punt op zich. Niet iedereen doet dat op dezelgde manier en zo kunnen grote verschillen ontstaan. Een papier strookje om de pols doen en daarna opmeten geeft een maat. Maar zat hij strak of losjes? En een horloge met band gedraagt zich anders dat een strookje papier of meetlint. Een dikke band valt korter uit om de pols dan een dunne als ze even lang zijn.
Mijn meet methode:
Neem een horloge dat lekker zit. Leg hem plat neer en meet de afstand zoals aangegeven op deze foto. Dan heb je volgens mij een goed indicatie van je polsomtrek. In ieder geval is deze maat voor mij erg nuttig om een passende band te maken.
Ko
Dit is toch een meisjespolsje, toch?
Ben ik mee eens, het kan alleen bij vintage horloges, denk ik.
Gelukkig blijft er een grote mate van subjectiviteit over in wat te groot dan wel te klein is
En bedankt
Nee, ik ben een jongen. Heb idd bijzonder dunne polsen en nagenoeg geen (zichtbaar) armhaar m’n vader een paar mm dikker en hetzelfde qua armhaar.
Hou toch op met al dat gezever over kleine horlosies. Een ferme kloeke klok is niets mis mee. Al die damesmaatjes, klaar mee. Hoe ouder (63) hoe groter. Passen en kijken hoe het staat! Basta.
Naar mijn smaak ook te groot. De band loopt vrijwel recht naar beneden. Maar, ik ben ook niet van de school dat het horloge de pols geheel moet bedekken. Als het voor jou goed is, dan is het goed.
Hij is ook niet op maat gemaakt nog hé
Oh, sorry hoor, you’ve could have fooled me… As a matter of fact, you did!
Serieus? Ik (60) wordt steeds gevoeliger voor te grote horloges, hoewel de minimumaat toch wel 40 mm moet zijn en de maximummaat 45, 46 mits niet achterlijk hoog. Die zware lellen op je pols zitten allesbehalve comfortabel.
Heb daar geen last van. Alsof ik bijkans steeds mannelijker word. Mijn lichaam schreeuwt om wristpresence. Snap dat geneuzel niet. 36 of 36,5…krijg het er Spaans benauwd van.
Tikkie klein inderdaad…
Kijk eens bij Aragon horloges, 45, 50mm en meer en kasten tot 21 mm hoog, alsof je een wekker om je pols bindt! Alleen 4x zo zwaar…
Heb nu oa een Heroic18 brons. 46,5mm. LtL geloof 56mm. 16 hoog. Fikse klatser. Maar ik hou er ook van om iets substantieels om de pols te hebben.
T is een leuk topic geworden! (Naar mijn
idee) … ; …ook het verschil qua acceptatie … feitelijk kun je de gehele formule gedeeltelijk overboord gooien … zat voordat ik t horloge aanschafte te twijfelen tussen tudor (fluted bezel; 42 mm) en de breitling 44mm die eerder in het topic staat … keuze toch gemaakt voor de breitling. … ondanks volgens sommigen veel te groot, een ieder kan beamen dat t oog een veel beter scherpte/diepte visie heeft ipv de lens van de telefoon dus ik vind m super (valt prima om de pols)… spaar ik liever door voor een rolex dj fluted bezel naast de colt die ik heb aangeschaft. De tudor lijkt gewoon téveel op de rolex dj die ik ambieer (en er komt)
Onderstaand zien jullie 41 en 40 mm op mijn pols. Wat mij betreft de ideale toolwatch maat. Dresser zal rond de 38mm moeten komen, afhankelijk van de lug to lug. Een explorer kan ik wel in 36 mm hebben denk ik, alhoewel de 39 ook erg mooi zal zijn. (op mijn pols)
In theorie zal deze berekening wel enigszins kloppen.
Maar dient er ook rekening gehouden te worden met
- Grootte en vormgeving van de lugs
- Kleur wijzerplaat (wit lijkt groter dan zwart)
- Dikte kast
- Type band (metaal doet het horloge groter lijken)
- …
M.a.w. in praktijk houdt het geen steek en geldt er voor elke pols/horloge combo dat het moet getest en gezien worden
Bovendien : kiest iedereen lekker zelf of ie een kast van 55mm om een pols van 17cm wil, of een kast van 35mm om een pols van 21cm wil.
De Einstein die dit dus berekend heeft, had duidelijk niks beters te doen