Bereken de juiste horloge diameter bij je polsomtrek

Kwam dit op een ander forum tegen … nu komt er wel wat meer bij kijken uiteraard (lug to lug lengte) maar desalniettemin vond ik t wel leuk gevonden dus ! …

Zou zeggen … reken t eens na :slight_smile:

3 likes

Grappig :smile::+1:

Geprobeerd…slaat nergens op…

Kom uit op ideale maat, ratio 4.6, op 36mm…
Geloof dat ik een 17 cm omtrek heb…POLS-omtrek…

Nu ik het zo opschrijf…hmmm…zo slecht nog niet. Kan ik aan mijn vrouw uitleggen dat die Rolex Day/date er toch echt moet komen.

Draag zonder probleem mijn 42mm Speedy en 40mm SD…

4 likes

Ik mis een correctie voor de lug grootte en dial grootte!

Mijn pols is ongeveer 16,5 en draag een Seiko Presage SSA305 gewoon netjes, zou volgens deze methode veel te groot zijn…

Jongens, doe nou niet zo eigenwijs. Het is nu echt aangetoond, ze zijn echt veels te groot voor jullie polsjes. Verkopen in het blauwe gedeelte en kleine klokkies kopen. :wink:

6 likes

Er zijn idd wel behoorlijk wat anders criteria die meespelen of een horloge wel/niet te groot cq te klein draagt… vermoedelijk is diegene die de formule heeft opgesteld zelf een voorstander van smallere diameters en heeft deze als uitgangspunt genomen :slight_smile:

Klopt prima. Volgens de acceptabele ratio zou je tussen 34 en 42,5 mm kunnen dragen.

1 like

foto!

17,8cm pols en mijn Seiko5 SNXS73 is 37mm moet volgens die website kunnen.
Persoonlijk vind ik het op het randje van te klein zijn…

ook even ter illustratie … 44mm bij 18cm … zou ik volgens formule mee aan Max zitten (wat ik zelf ook vind btw) … let wel ! Lug to lug 54mm dus ook fors

Vind hem groter ogen … maar dat vond ik ook van tudor bb 36mm. … deed met passen ook groter aan dan zijn 36mm zou doen vermoeden

9 juni de mijne😊

2 likes

Toch draag ik liever mijn Certina DS Action Diver ( ETA2824 ) van 43,2mm.
Daarvoor had ik een Seiko Turtle SRP775.

Ik draag liever ook groter … wat dat aangaat jammer dat toen dezelde versie van die tudor er niet in de 41mm was die dit jaar is gepresenteerd in Basel … nu is t geld voorlopig op, en nog moeilijker …de vrouw te overtuigen dat een nieuwe aankoop echt noodzakelijk is :smile:

1 like

De omtrek van je pols zegt natuurlijk niet zo heel veel over de breedte van je pols.
Ik zelf heb een pols omtrek van ongeveer 19 cm, maar mijn pols is vrij breed maar plat.
Daarom kan ik horloges met een groot diameter goed hebben.

1 like

Ik heb uiteraard niet de hele draad gelezen, maar het maakt ook nog eens heel veel uit, “hoe HOOG is het horloge”

Ik heb een 45 mm horloge verkocht, omdat die met 17, 18 mm veel te zwaar en massief werd terwijl ik met een andere van 14, 15 mm geen last had…

Ik vind deze echt te groot.

Vind ik ook te groot.

Het goed meten van de pols omtrek is al een punt op zich. Niet iedereen doet dat op dezelgde manier en zo kunnen grote verschillen ontstaan. Een papier strookje om de pols doen en daarna opmeten geeft een maat. Maar zat hij strak of losjes? En een horloge met band gedraagt zich anders dat een strookje papier of meetlint. Een dikke band valt korter uit om de pols dan een dunne als ze even lang zijn.
Mijn meet methode:
Neem een horloge dat lekker zit. Leg hem plat neer en meet de afstand zoals aangegeven op deze foto. Dan heb je volgens mij een goed indicatie van je polsomtrek. In ieder geval is deze maat voor mij erg nuttig om een passende band te maken.

Ko

8 likes