Bergeon 7007 cleaning swaps

Iemand ervaring met deze plak staafjes? Eventuele alternatieven? Mijn probleem zoals ik denk ik wel vaker heb aangegeven is dat ik helaas een huidaandoening heb en het dus van belang is dat ik nauwkeurig en schoon werk, aangezien rodico toch snel vies wordt en residu achterlaat wil ik dat eigenlijk niet op een schoon uurwerk laten om dus iets te verwijderen.

Edit: Kwam deze net ook op amazon tegen is iets goedkoper ervaringen? Amazon.com: AAwipes ESD Lens Wiping Sticks |2.3 mm Round Head, 10 Packs Transparent, Medium Viscosity| Sticky Pen Silicone Dust Rods for Camera Sensors, LCD, Semiconductors, PCB, SMT & Watches etc. (GST-SS-10) : Industrial & Scientific

1 like

Ik gebruik dit alternatief…

Laten testen door een paar “echte” horlogemakers. En volgens hen beter dan de bergeon versie. :partying_face:

Ik gebruik ze met name voor wijzerplaten.

5 likes

Maar voor uurwerk zijn ze denk ik wat stomp en grof niet?

Ik had niet het idee dat ze nou groter zijn. Wel wat minder bol. Voor een echt puntje heb je toch weer rodico nodig.

Ga je naar de rikketik? Dan kan ik er 1 meenemen om te proberen. :woman_shrugging:

Overigens zou ik zo’n ding nooit in mn oor steken. Wie dat bedacht heeft. :rofl:

2 likes

Slim, zijn daar ook geen dingetjes voor om incablocs enzo eruit te liften? Zon plakkerig stokje? Zelf doe ik het altijd met rodico. Overal is wel weer een duurder alternatief voor.

1 like

Nee helaas niet naar de rikketik aangezien ik voor werk op reis ben. Zal eens goed kijken nog er naar straks.

2 likes

Je moet eens googelen op jewel picker of diamond picker. Werkt super. Gebruik ik inderdaad voor Incablock.