Bergeon 7230 en Tissot PRX?

Vraagje……ik heb een Tissot PRX onderweg, als kadootje voor mijn vrouw en ik weet vrijwel zeker dat de band nog ‘op maat’ gemaakt moet worden.

De Bergeon 7230 lijkt mij wel een fijn tooltje op de pins erin/eruit te krijgen, iemand ervaring met de pins van de PRX?

afbeelding

2 likes

Ik heb 2 PRX quartz gehad en met een soortgelijk tooltje -niet Bergeon- probleemloos de banden op maat gemaakt. Wel op de pijltjes letten aan de onderzijde van de schakels.

2 likes

Thanks, ik ga zo’n ding bestellen!

1 like

Ik heb deze van Bol.com
Heel solide, werkt zoals het hoort.

5 likes

De Bergeon is top, ik heb er ook een. Komt met twee inserts voor verschillende diktes van banden. Klein en makkelijk :ok_hand:

2 likes

Ik zou voor die van Argonout :point_up_2: gaan.

1. fijnere draad, dus sterker
  2. metalen behuizing. De Bergeon is van plastic
  3. prijs

Ik weet dat Bergeon een goede naam heeft, maar in dit geval lijkt me die van @Argonout een aanrader.

1 like

hoe zie je dat? :thinking:

Ik heb de Bergeon besteld. Bergeon is goed spul, dus vertrouw ik erop dat dit ook in orde is.

1 like

Wint Ali Express het hier nou van Bergeon?
Voor sporadisch gebruik lijkt hij me wel prima overigens.

Handig!

En stomme vraag misschien, maar hoe heet zo’n tooltje om makkelijk de pins eruit te halen om bandjes te swappen? Met de hand schiet niet op

Dat zie je op de foto’s (ik had de Bergeon opgezocht).
Ik heb zelf ooit zo’n plastic geval gehad, geen Bergeon. En voor 99% van de banden is die prima. Maar als je tegen een band aanloopt waar de pennen erg vastzitten heb je wat stevigers nodig. Ook banden met langere pennen dan gemiddeld kom je bij een gewone tool lengte tekort.

Een paar jaar terug heb ik via eBay een stalen tool gekocht voor die moeilijkere banden. Die heeft fijne draad en extra lengte.

Ik geloof dat zo’n ding een “pin verwijderaar / pin remover” heet, maar als je zoekt op Bergeon 7230, dan heb je hem zo gevonden.

Als je op Ebay zoekt op “watch pin remover”, dan komt er vanalles tevoorschijn.

Ik heb laatst de PRX 35mm mezelf kado gedaan. De juwelier had m op maat gemaakt, maar door de hitte heb ik zelf een halve schakel door een hele vervangen. Gewoon met zo’n cheapass plastic tool die je vaak gratis krijgt. De pushpins vd PRX zitten gewoon zoals het hoort, niet te strak niet te los.

1 like

Geweldig ding hè zo’n PRX? Ik heb hem voor m’n vrouw gekocht……

5 likes

Mooi, staat goed en idd moeten er wel wat schakels uit.

1 like