Bergeon 7825 of?

Ik merk dat banden wisselen bij mijn BB58 erg lastig gaat. Vooral staal monteren. Daarom overweeg ik de Bergeon 7825 te kopen. Wie heeft daar ervaring mee en is hij in Nederland te krijgen? Bij Hobbyklok staat hij op niet leverbaar? En is er wellicht een alternatief?

Cousins UK is nog steeds de goedkoopste volgens mij.

Ik vind die tweezer zelf onnodig, een 7676 werkt prima (ook op SEL).

Heb een 7676, maar montage van stalen band vind ik dan erg lastig. Hoe pak je dat aan?

Die heb ik zien langskomen. Benieuwd naar je ervaring ermee als je er wel een keer mee hebt gewerkt.

Ik heb deze onlangs gehaald
Dan heb je de kleine en bredere kop in 1

https://www.watch-tools.de/bergeon-springbar-tool-6767-sf-1-3mm.php

Ja, die heb ik zelf. Alleen hoe wissel je daarmee zonder schade een stalen band? Met leer etc werkt deze tool top.

Ik denk dat je altijd wel kans op schade hebt.
Ik tape het horloge met schilders tape af bij de lugs en tot nu heb ik geen schades op die manier.

Das in ieder geval goede tip! Met mijn Speedy vind ik wisselen naar staal goed te doen, maar bij de Tudor krijg ik de pushpin heel lastig aan twee kanten ingedrukt. Tip daarvoor?

Ik weet niet of t bij Tudor lastiger is dan. Bij bijv omega. Lijkt me niet

Het is een gepriegel. Met name de eerste keer. Je bent toch met een duur horloge bezig en ik kreeg het er ook behoorlijk heet van😅 maar als het dan eenmaal lukt dan gaat het de volgende keren heel makkelijk.
Ik had aan dit filmpje veel hulp


Als je dat volgt moet het goed komen

Met die tang van €200 gaat t uiteraard veel makkelijker. Maar dat is wel een hoop geld als je het maar een enkele keer gebruikt.

Check, goede instructie idd. Je formuleert mijn punt precies. Ik wissel weer weinig van en naar staal. Dus dan is dat tooltje serieus geld. Aan de andere kant, goed gereedschap is wel erg fijn en de horloges zelf zijn geen tientjeswerk.

Aardappelschilmesje is een stuk voordeliger en werkt top :sweat_smile: