Bergeon omtrek liniaal, welk model is dit?

Ik kwam net in een eBay advertentie, deze foto tegen. Een soort koker van Bergeon om de omtrek van de bracelet/band te meten. Ik ben zelf altijd aan het rommelen met een meetlint, maar dat is natuurlijk lang niet zo makkelijk als dit:

Weet iemand welk Bergeon modelnummer dit is? Of iets vergelijkbaars is ook prima.

1 like

meetkoker

1 like

Ah top, eens kijken waar ik die kan kopen…

1 like

Je zou toch denken dat dit prima te printen is? Even in een programma als inkscape wat lijnen tekenen, printen, op karton plakken en rond aan elkaar plakken.

1 like

Iedereen kent in ieder geval toch wel iemand met een 3D printer. Lijkt me een beginnerswerkstukje.

1 like

Ik ken niemand met een 3d printer…:face_with_thermometer:

Met een 2D printer krijg je dit ook wel voor elkaar. Het is een vlakke afbeelding op een kegeluitslag. Gezien het formaat wel A3 nodig als minimum.

1 like

Jij bent dan waarschijnlijk ook niet zomaar iedereen.

Google is je vriend, shapeways ook.

Heb geen vrienden…:sweat_smile:

1 like

Mensen en bedrijven die je graag van je geld af willen helpen dan?

1 like

Toen ik las dat die koker met een plakstrip vast zit toch maar even gekeken of ik iets stevigers kon vinden, en toen deze tegen gekomen:

Je hoeft je pols toch maar 1 x te meten? Dat verschilt toch geen centimeters per dag/week/jaar?

Of ben je nog in de groei?

1 like

Hij wil zn pols ook niet meten, gaat niet met een koker.
Hij wil dingen meten die niet zijn pols zijn… :grinning:

1 like

https://www.cousinsuk.com/product/bangle-diameter-circumference-gauge-plastic-paper?code=G0692
https://www.cousinsuk.com/category/bangle-wrist-measuring

maatkegel uitslag A4.pdf (65,8 KB)

Afdrukken op 100% schaling zou moeten werken, de schaalbalk onderin is mm/cm/dm verdeling.

Wat een gedoe, een zich vervelende technisch tekenaar, 10 minuten autocad (altijd handig die werklicenties en een VPN verbinding) en een printer, schaar en plakband.

0,00 aan garanties dat er ook maar iets van klopt.

8 likes

Geweldig dit, thanks!