Bergeon schroevendraaiers, welke te kopen?

Hallo allemaal. Ik ben Joris en ben nieuw hier op het forum.
Ik ben als hobby beetje bezig met horloges, en heb me nu enkele horloges gekocht om te leren deze te herstellen/revisie
Hiervoor heb je natuurlijk wat gereedschap voor nodig en had me al enkele basis dingen gekocht, onder andere schroevendraaiers van uncle seiko ect mooi om te beginnen. maar omdat ik nu toch iets verder wil gaan als de basis dingen wou ik me toch een setje goede schroevendraaiers aanschaffen, Onlangs heb ik dus een draaistaander en enkele schroevendraaier van Bergeon op de kop getikt.
De schroevendraaiers die er bij waren zijn van de 30081 serie. 0,5-0,6 en 0,8
Nu vind ik deze echt wel heel dun in vergelijking met die van uncle seiko die ik heb. ik heb gezien dat bergeon er nog andere modellen heeft onderandere een set met een zwart omhulsel (6899) deze zijn iets dikker en mogelijk iets beter voor mij. Van deze heb ik dan weer gelezen dat dit omhulsel er na een tijdje begint te vergaan en er af brokkelt. Is dit echt zo? Niet echt iets wat je wil als je er toch wat geld aan uitgeeft.

Wie heeft er hier een set Bergeon schroevendraaiers en waar gaat jullie voorkeur naar uit?

2 likes

Gebruik de zoekfunctie eens, je krijgt dan meerdere treffers van leden met min of meer hetzelfde vraagstuk :+1:

Hallo. Dat had ik eigenlijk al gedaan. En
geen antwoord gevonden op mijn vragen. Het gaat mij vooral om of er hier ook al iemand voor heeft gehad dat het rubber of plastiek omhulsel van de 6899 set is vergaan- er af gevallen…

Ik wil me een complete set kopen waar ik jaren plezier van heb en niet dat ik binnen een paar jaar weer een set ben aan het kopen en dus geld weggooien.

Ook had ik graag geweten of die 30081 set dunner is als de 6899. Dit vind ik dus nergens terug ook niet op andere forums.

Heb ik geen ervaring mee. Ik heb met stalen grepen, die slijten niet en de slijtstukken zijn bij te slijpen of te vervangen

1 like