Bergeon tools kopen op amazon, ja of nee?

Vaak zie ik bergeon tools op amazon staan, hoe weet ik of deze origineel zijn of niet?

Je hebt goedkopere tools en dure sets

Ik ben vooral op zoek naar een setje goede schroevendraaiers of een tool om de pushpins uit te slaan.

Ik heb wel eens een Bergeon 6767 via de KD89 Groep gekocht en dat is gewoon dikke prima.

Voor een setje gereedschap ben ik dan weer naar www.watch-tools.de gegaan.

1 like

:thinking: ik denk dat de pin en collars bedoelt in een bracelet?

1 like

Dat zou wel eens kunnen :smiley:

Amazon verkoopt geen nep spul, als het iets anders is dan je besteld hebt krijg je direct je geld terug.

1 like

voor banden inkorten kan dit voorlopig prima

koop daarnaast indien nodig wat losse Bergeon schroevendraaiers met extra reserve bitjes je hebt geen 10 verschillende schroevendraaiers nodig

6 likes

en voor lederen banden met pushpins een Bergeon 7767 met kleine en iets grotere vorkjes

1 like

Hartelijk dank voor de reacties, ik heb een setje besteld. Zo kan ik hopelijk morgen genieten van een goed passend horloge.

3 likes

Ik heb hem even naar “Gereedschappen …” verplaatst. Zo hebben anderen er ook nog wat aan als ze op zoek zijn naar tips. :wink:

PS Met deze …

Heb ik ook goede ervaringen!
Met Amazon trouwens ook, daar komt mijn Bergeon 6767-F vandaan. :sunglasses:

3 likes

Legit

1 like

Ik heb deze laatst ook besteld samen met een setje hoge kwaliteit schroevendraaiers om de band van de nieuwe Tudor op maat te krijgen. Uiteindelijk de dure set ongeopend retour gestuurd want het cheap ass setje deed het prima voor die ene keer.

2 likes

Voor mij is hij van toepassing op de uncle seiko bracelet, die pinnetjes lossen moeilijk tov een oem bracelet

Volgens mij heb ik dit setje ook, daar heb ik laatst nog een datejust bandje en een speedmaster bandje mee ingekort en dat ging prima

1 like

Daar kan je niet blind vanuit gaan Amazon is ook een verzamelplaats van verkopers. Net als Bol en Aliexpress.

Maar de verkoper KD89 is een betrouwbare en bekende verkoper.

6 likes

Als in, ze staan geen nep artikelen toe. Dus daarom zei ik ook, als je niet krijgt wat je hebt besteld dan krijg je direct je geld terug.

Ik heb nog nooit bergeon materiaal gekocht, ik weet niet of ik het verschil tussen echt en imitatie zou kunnen zien

Voor zover ik weet wordt Bergeon niet zozeer nagemaakt alswel dat er fabrikanten zijn die het artikel kopiëren en zelfs de kleur en bedrukking van de verpakking overnemen, maar dan zetten ze er wel een andere merknaam op:

Ik denk ook dat er een groot verschil zit in de hoeveelheid gebruik.

Elke dag > Bergeon kopen.
3 of 4 x per jaar > goedkopere versie kopen.

2 likes

Dunno. Je wilt ook die 3-4x niets vernaaien.

Heb inmiddels al aardig wat Bergeon artikelen besteld vai Amazon. Alleen maar goede ervaringen mee.
Je kan ook via de Bergeon website bestellen. Hier staan ze doorgaans ook voordeliger op, alleen zijn de verzendkosten stevig. Bij de wat grotere bestellingen kan dit wel uit.