Berios Squale terug van service

… en wat valt op?

Precies, geen lume meer in de secondewijzer :X

Toen ik 'm voor het eerst kreeg, was de lume aanwezig en mooi in dezelfde vanille kleur als de rest, maar het quartz uurwerk was naar z’n grootje en dus bracht ik 'm weg voor een beurt.

Enfin, wel eenzelfde maar nieuwe ETA 955.112 erin, nieuwe dichtingen, etc… maar het weghalen van lume zat niet in de planning en hiervan baalde ik toch wel.

De winkel was vol en de dame aan de andere kant van de balie begreep volgens mij niet waarom ik hiervan een probleem maakte :sunglasses: Uiteindelijk kwam ze met het voorstel om het te laten vullen… maar dat zou zowiezo kleurverschil geven, dus daar wilde ik even over nadenken.

Wat vinden jullie, zo laten, of toch laten vullen met een afwijkende kleur?

M.vr.gr.,

Marco

Hallo Marco,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook met een Squale met een kapot quartz uurwerk. Weliswaar door m’n eigen toedoen en het betrof de minuten wijzer. Ik heb er voor gekozen het opnieuw te laten vullen. Bij de seconde wijzer is het echter minder opvallend en zou je er voor kunnen kiezen het open te laten. Ik zou het toch laten vullen denk ik. Gewoon omdat het zo hoort. Als er geen passende lume voorhanden is zou ik voor wit gaan. Het minst opvallend. Succes met je keuze.

mvg,
Niels

correctie:
Misschien is wit toch een beetje te wit. Het origineel is idd wel erg beige. Het zou toch moeten lukken een passende kleur te vinden?

Vind t niet storend. Zou t zo laten. Er zijn overigens horlogemakers die deze kleur kunnen namaken.

Bij mijn Berios Squale (thans in duurzame bruikleen bij mijn dochter)
was een val op de vloer genoeg om de lumen uit de secondenwijzer te
laten wippen. Ik heb het zo gelatem, vond het niet zo storend voor een werk horloge.
Hier een foto met hoe ’ ie was voor de val.

Ik zou het óf in dezelfde kleur laten relumen, óf zo laten.

Bedankt voor de input (tu) ik denk dat ik het voorlopig zo maar even laat, bij de sekondewijzer is het wellicht niet zo opvallend als bij bijv. de uren- of minutenwijzer.

@grootmokum: mooie klok, ook een 1515 kast? Deze bezel heb ik nog niet eerder gezien op een squale, ziet er goed uit (tu)

Vind het verre van storend, maar vanuit puristische motieven zou ik het begrijpen.

Vergat ik nog bijna: mooie klok!(tu)

Mooi horloge Marco.

En zoals reeds gezegd, de lume kun je op kleur laten maken zodat het verschil te verwaarlozen zal zijn

Marco-T Schreef:

De winkel was vol en de dame aan de andere kant
van de balie begreep volgens mij niet waarom ik
hiervan een probleem maakte :sunglasses:

Zo als al eerder zei,ik loop altijd met een grote boog om verkoopsters heen.
Jammer dat zo iemand in een winkel horloge`s staat te verkopen…

Mooie diver (tu)