Bernard Piot, iemand informatie?

Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

• het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • dit geen taxatieforum is;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!

Heb het ook in het algemene gedeelte geplaatst, misschien niet de juiste plek dus ook hier een poging.

3 u

Beste forumleden, onlangs wat horloges gekocht. Op de gok, om wat mee te oefenen, en uit nieuwsgierigheid. Het horloge wat het meest opvalt en die ik persoonlijk erg mooi vind is een Bernard Piot.
Voorzien van nieuw batterijtje en een loszittende kroon die is vast gezet door de allervriendelijkste juwelier Veenemans uit Zwollle, loopt het horloge fantastisch.
Het betreft dus een quartz horloge met zilvermerk (925) met een mooi uurwerkje aldus Veenemans. (Heb geen idee welk uurwerk maar als ik het goed begreep is het uurwerk onder het deksel voorzien van een kapje/mantel. Waarschijnlijk is het zilver gelakt tegen krassen.

Kan iemand meer vertellen over dit horloge?

Groet uit Dalfsen,

Edward

2 likes

Ik vrees dat dat toch geen zilver is.

1 like

Uhm nee, er zit duidelijk een laagje over wat aan het afpellen is, tenzij er bewust een laagje opzit om verkleuring van het zilver te voorkomen.

Blijkbaar een duur horlogemerk.

Ik vermoed dat de rhodium laag loslaat. Waarschijnlijk is het zilver gerhodineerd.

1 like

Dar zou kunnen, heb het nooit af zien bladderen, maar iets zit erop in ieder geval. Je kan altijd de eiertest doen om te zien of het zilver is :grimacing:

Wel een leuk en stijlvol horloge in ieder geval :+1:

1 like

Wat is dit?

Als ik google krijg ik rare resultaten

2 likes

Zilver slaat zwart uit als het in contact komt met ei vanwege de zwavel (dacht ik).
Daarom nooit een gekookt ei eten met een zilveren of verzilverde lepel.

2 likes

Bedankt Tim, ik heb nog even verder gegoogled en je hebt helemaal gelijk.

Wéér wat geleerd.

Thanks.

1 like

Niet per sé. Het lijkt een juweliersmerk. Wat het duur maakt is dat ze vaak gouden kasten hebben. De uurwerken stellen niet veel voor. Het brandmanagement is niet sterk, horloges zijn te vinden als Swiss Made, Siww Movt of zonder enige vermelding. Dit koop je kennelijk voor de edelmetaalwaarde, niet voor het merk.

1 like

Terug geplaatst naar “Vragen over …” want “Horlogemarkt archief” is ûh, tja het archief voor de horlogemarkt en niet een afvalbakje voor topics die beantwoord zijn.

3 likes

Dank je!

Ik denk dat je gelijk hebt met “ juweliersmerk”
Er is ook geen type aanduiding of iets dergelijks te ontdekken.
Blijft een mooie klokje met prachtige wijzerplaat.
Mooi donkergroene band bij besteld.

Weinig info tot nog toe helaas.

Ook “ verzilverd “ slaat dan zwart uit

1 like

Natuurlijk

Nieuw bandje.

3 likes