Beroepsgerelateerde horloges

Beijing

Ik mag hopen dat het voor de toerist is gemaakt…
Ben toch benieuwd. Krijgt een agent hier een horloge uitgereikt? Of mag hij met zijn rolex op stap?

Andere landen?

7 likes

Hier krijgt een agent geen horloge uitgereikt. Bij de 12,5, 25 en 40 jarige jubileum krijgen ze een speld voor aan de nette tenue, een oorkonde en een geldbedrag naar ratio van je dienstjaren. Meeste dragen een G-shock, Apple smartwatch of een Garmin. Dan heb ik het over de politieagenten die op straat werken :sunglasses::ok_hand:t3:

3 likes

Volgens mij lopen ze allemaal met door hen zelf gekochte horloges. Tenminste, als ik Bureau X van Ewout bekijk, heeft niemand hetzelfde horloge om. De ene een G-Shock en de ander weer een Macbook! Weer een ander niks…

Nah, @Batossai was me net voor! Dat dus!

1 like

Nee joh

Oh…

2 likes

Vertel

Geen idee joh, roep maar wat

@Drebin

Nou Bill er zijn een aantal bij de politie die bovenaan de voedselketen staan en meerdere Rolexen en Omega’s hebben. Zijn er maar een aantal.

1 like

Dan die Amerikaanse agent, die een kogel opving met zijn Ball :wink:

Zal wereldwijd wel zo’n beetje het meest gedragen worden door agenten en militairen. :thinking:

2 likes

Iemands vond het nodig dit naar off topic te gooien. Heb hem weer teruggezet.
Ik ben gewend om mensen een pm te sturen om ze uit te leggen waarom ik denk dat er iets verplaatst of aangepast moet worden. Is toch ook netjes.
Ik vlag of verplaats mezelf ook met liefde als ik onbewust iets niet passend schrijf.

1 like

Er zullen vast mensen hier zijn die ons dienstbaar zijn.
Ook militairen zie je vaak een sterke voorkeur hebben

Is het ook niet gewoon een kwestie van smaak? Net zoals bij mijn collega’s (geen politiedienst voor alle duidelijkheid) dragen sommigen een horloge, sommigen een smartwatch of activity tracker, en sommigen helemaal niets om de pols.

Mensen die een beroep in uniform uitoefenen hechten misschien sneller waarde aan de zaken die ze dan wel kunnen dragen naar eigen voorkeur, dus misschien iets meer mensen die wat van de meest bewandelde paden afstappen (Garmin, Fitbit en Apple). Langs de andere kant zijn agenten in uniform misschien vaker dan gemiddeld actief en sportief georiënteerd, dus misschien toch iets wat de hartslag en stappen kan meten?

Uiteraard volledig gebaseerd op anektdotische info en mijn eigen idee. Het woord van elke agent hier op het forum is meer waard dan het mijne wat dit betreft :rofl:

Maar ik moet toegeven dat het linken van een bepaalde beroepgroep (millitairen, artsen, verpleegkundigen, politiediensten, astronauten,…) en bepaalde voorkeuren (of zelfs vereisten) wat betreft horloge mijn verbeelding snel prikkelt.

3 likes

:joy:
Ambtenarenzweet

1 like

In het ziekenhuis en verpleeghuis. Mag je officieel geen horloges dragen. Hygiëne is de voornaamste reden.
In het verpleeghuis was dat iets soepeler. Ouderen hebben vaak een ‘perkament’ huidje die snel scheurt bij stoten enz. Zelf droeg ik altijd gladde waterdichte horloges. Een dikke Casio of zo zit dan al snel in de weg.
En een secondewijzer is een must.

2 likes

Klopt, maar er is wel een heel rijke geschiedenis binnen horloge in de informatie. Nu gebruiken verpleegkundigen en zorgkundige soms een soort zakhorloge. Maar de handen en polsen blijven om hygiënische redenen best vrij inderdaad :grin:

1 like

Ik kom er steeds vaker achter dat de zuster horloges ook haast niet gebruikt worden

1 like

Zal ook wel een uitstervend concept zijn vermoed ik.

Zou eerder verwachten dat sieraden juist niet mogen. Kunnen aan vanalles blijven haken.
Ik kom weleens bij farmaceutische bedrijven. Daar mag ahelemaal niks gedragen worden ivm afgetrokken vingers e.d. omdat iemand met een ring ergens blijft hangen.

In de hele voedselindustrie zijn horloges ook niet welkom.
Puur om hygiënische redenen.

2 likes