Berouw komt na de zonde

Eind 2004 kocht via de sales corner van TimeZone een Hamilton horloge. Keurig per bank-wire betaald, en daarna kon het lange wachten op de bruine UPS wagen beginnen. Ik weet uit ervaring dat de bestelling wel 3 weken of langer kan duren, maar na ruim 4 weken heb ik de verkoper toch maar eens gemaild.
Hij zei dat hij het horloge meteen na het bijschrijven van mijn geld had verstuurd. Maar na nog eens twee weken nog steeds niets…

Ik vroeg hem naar een verzendbewijsje, maar die kon hij niet overleggen. En ondertussen bleven de weken verstrijken.

De verkoper was (en is) iemand die zeer regelmatig op TimeZone te vinden is, dat is op zich een goede indicatie v.w.b. de betrouwbaarheid, dacht ik. Maar zo langzamerhand bekroop me toch een naar gevoel.
Na het zoveelste smoesje inzake het verzendbewijs, besloot ik de knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik had zijn adres, en wilde aangifte gaan doen bij de politie in zijn woonplaats. Ondertussen had ik kontakt met iemand die ook geld had overgemaakt voor hetzelfde horloge, en ook niets ontvangen had. Ik confronteerde hiermee, en toen kwam het de aap uit d mouw. Het horloge was inderdaad niet verstuurd. En hij zou aan ons beiden het aankoopbedrag terugstorten. En inderdaad, een paar dagen later kregen we het bedrag + een extraatje (zwijggeld??) teruggestort.

Dat was eind 2004…

Begin deze maand kreeg ik totaal onverwacht een mailtje van dezelfde verkoper. Hij refereerde aan het incident toen, en hij voelde zich enorm beroerd daardoor. Hij zat prive even in een moeilijke periode, en deze episode bleef aan hem knagen. Hij wilde in 2006 schoon schip maken, en hij bood aan om als teken van goede wil, en als teken voor hem van een schone lei, mij een horloge op te sturen die hij toch nooit meer droeg.
Dat is natuurlijk een aardig gebaar.

Zo gebeurde het dat vorige week alsnog een bruine UPS wagen voor de deur stopje met een pakketje met daarin een Seiko Black Monster.

En nu zijn we weer dikke vriendjes, de verkoper en ik :slight_smile:

gr,
Hans Mennink

Zo zie je maar weer, niemand is altijd te vertouwen maar soms kun je je verbazen over de afloop.

Boeiend verhaal Hans, met een hele verrassende afloop, gefeliciteerd met je monster.

Ruud

Begrijp ik het nu goed dat hij het gratis naar je op heeft gestuurd? Leuk gebaar, ik heb ook nog een verkoper in Signapore waar ik wat van krijg, maar vooralsnog lijkt hij van de aardbodem te zijn verdwenen.

Hoesthetmogelijk hè, zo zie je maar weer…

Nu maar hopen dat die verkoper niet ten koste van een ander z’n geld jouw nieuwe monster betaald heeft…

Maar goed, wel leuk om zo iets mee te maken…

Veel geluk met je Monster,

Groet,

Ed

Mooie berichten… iedere x als je de klok om heb moet je aan het voorval denken. Een monsterlijke gedachte!

Ik heb zelf nu n aankoop via e-bay die niet helemaal loopt zo als i zou moeten. Rustig afwachten maar.

Boeiend en, uiteindelijk, een grappig verhaal! Wìlde je eigenlijk wel een Monster?! :wink:

Hopelijk dat deze Monster nog wat draagtijd krijgt: het is een mooie klok.

Hoe zit het dan met die aankoop Tony? Je zat nog te wachten op een grote nieuwe aanwinst als ik het goed begreep? Is het die dan?

Mooi gebaar trouwens van de verkoper!

Dat is een mooi verhaal, hans. Het echte goede nieuw is natuurlijk dat je nu ook een MONSTER hebt :D.

Het geeft blijkbaar ook nog mensen met een geweten, het gemiddelde 8 uur journaal doet mij vaak anders denken.

Mijns inziens komen zonden onder echte horlogeliefhebbers weinig voor, gelukkig maar.

@
Hoe zit het dan met die aankoop Tony? Je zat nog te wachten op een grote nieuwe aanwinst als ik het goed begreep? Is het die dan?

Nee de nieuwe grote aankoop is zaterdag a.s.

Het betreft n zakhorloge via e-bay probeer te betalen maar ik heb geen woonplaats vd verkoper. Verkoper al middels 3 berichten hierom gevraagd. Maar geen reactie. E-bay op de hoogte gesteld, maar die doen, kunnen, ook nx. Ff afwachten hoe dit afloopt. Als het niet door gaat is het jammer, maar niet meer dan dat.

Mooi verhaal, Hans,

Dat het met Ebay gelukkig ook vaak goed gaat heb ik vorige week nog eens mogen ervaren, toevalligerwijs ook met een Hamilton: vrijdagavonde het bieden gewonnen, direct betaald met Paypal, en maandagmiddag werd het US-Postal pakje al bezorgd. Uit Norht Carolina!

Ik was natuurlijk stomverbaasd over de snelheid en blij verrast.

Gerard

USPS Global Priority airmail = 5-8 dagen kost +/- $ 10,-
USPS Express airmail = 2-4 dagen kost +/- $ 30,-

gewoon in een enveloppe met USPS post airmail is het voordeligst +/- $ 3,-
4-6 dagen, maar alleen aan te bevelen voor goedkope(vintage) horloges

beide zonder douanebemoeienissen, anders duurt het wel wat langer.

Groet André

Het was USPS Priority en rond de $10 inderdaad; maar vrijdagavond verstuurd, maandagmiddag bezorgd is wat sneller dan 5-8 dagen, toch.

Ja Gerard, dat is Express snelheid voor Priority mail betaald.
groet, André