Beschadigd. Draag je ‘m of laat je ‘m fiksen (of verlies nemen en verkopen)?

Dit idd.
Al schrok ik me altijd rot als ik mn Breitling tegen een deurpost hoorde klappen.

1 like

Nee die nu te koop staat is in mooie staat. Daar zit geen deuk in zo te zien. Kun je gerust kopen. :grin:

Wij moeten even praten

3 likes

ik draag mijn horloges gewoon dus komen er krassen op. Zo lang het mijn eigen krassen zijn kan ik er zeer goed mee leven. Met krasjes van vorige eigenaren kan ik niet leven heb ik de voorbije jaren gemerkt.

1 like

Mijn beste,

Ondanks dat ik uitermate zorgzaam met mijn horloges om ga,
kan er natuurlijk door een onhandige manoeuvre een beschadiging op komen.
En inderdaad, dat stoort mij!!
Derhalve breng ik het gehavende horloge dan naar de horlogier.
Die hem met de nodige aandacht weer verfraaid.
(Dirk Oskam te Rotterdam)
Is overigens maar twee keer voor gekomen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Snap ik. Van mij glijdt alles af. Jou wordt alles tot in den treure nagedragen. Ik ben Tony Teflon. Jij bent Valentijn Vliegenstrip. :joy:

9 likes

Leuke nieuwe nickname, Cupid Candide!

4 likes

Mooi gevonden. @HanDavinci noemt mij altijd Candide Chloroform. :thinking:

5 likes

Beschadigingen vind ik naar, onafhankelijk van wie ze heeft veroorzaakt… Moet wel zeggen dat ik er inmiddels wat mee leer omgaan want anders ligt alles continue in m’n bescheiden kistje.:grin:

Verder kan ik het van een sub uit 1995 beter hebben dan bij een nieuwe (meer gerechtvaardigd) dus misschien ligt daarin een oplossing?

Als ik een door mij beschadigd horloge verkoop, neem ik m’n afschrijving, that’s life.
Maar veelal krijgen ze de tijd niet eens om te beschadigen… :joy:

3 likes

onder het motto: zo als je zelf krast, krast er niemand?

2 likes

of: stupid candide…??

2 likes

Bij vintage mag je wat mij betreft zien dat het gebruikt is. Liever een paar krassen dan een gepolijste kast.

Bij een nieuw horloge de eerste kras maken is een beetje de start van de vintage-ontwikkeling, in die zin… :wink:

(er stond eerst ‘ontmaagding’, maar daar gaat @anon50762135EV weer meteen los op)

4 likes

Weer iemand die mij verwart met mijn halfbroer @HanDavinci. :joy:

2 likes

Excuses…

2 likes

Ook dit ja. :+1:

1 like

Ik ben gelukkig niet zo een zeikerd met mijn spulletjes. Het meeste plezier kun je er pas van hebben als je er niet haviksogen en ingehouden adem mee om kan gaan.
Het hangt ook van de ernst en plaats af van de beschadiging maar ik draag ze gewoon en ik zie ze dan niet eens meer. Nog nooit een kras of iets gehad waarvan ik dacht dat het hersteld moest worden.

Heb van de week een nieuwe CW op staal met PCL’s binnen en daar zitten alweer voldoende krasjes op, dat ontloop je niet tenzij je ze in de kluis legt maar daar koop ik geen horloge voor.

Vind ik het jammer, ja. Heb ik er moeite mee? Max 5 minuten en dan is de pijn geleden en komt elk nieuw krasje of butsje erbij zonder extra lijden.

Edit: ik let natuurlijk wel op zodat ik niet onnodige schade/krasjes krijg maar verder draag ik ze gewoon zonder angst.

1 like

De eerste kras doet altijd pijn. Ik ben ook iemand die dan direct gaat Googlen op ‘modelnaam + scratches’ in de hoop een veel erger voorbeeld te zien zodat ‘mijn’ kras in vergelijking wel meevalt :smile: Als het niet heel erg is probeer ik ermee te leven, dat lukt steeds vaker.
Ik heb ook eens meegemaakt dat ik op de eerste dag met een nieuwe Citizen Nighthawk hard tegen een deurklink botste, een barst in het glas tot gevolg. Dat heb ik destijds wel direct laten vervangen.