Beschadigd. Draag je ‘m of laat je ‘m fiksen (of verlies nemen en verkopen)?

Als je een horloge ‘met ervaring’ koopt let je op de kleinste krasjes. Maar als je die uit eigen collectie nu zelf hebt veroorzaakt, draag je ‘m dan niet meer of minder vaak?
Of doe je dat pas weer nadat het is opgelost? Of verkopen, misschien?

1 like

Ik ben één keer redelijk lopen balen bij een kras. Dat was een horloge in perfecte staat waar ik toen al met de gedachte liep het te verkopen, geen blijvertje zo gezegd. Als het nu gebeurd met de ‘harde kern’ van de collectie (de blijvertjes) zie ik het als (onvermijdelijk) karakter.

1 like

Als ik al mijn horloges met krasjes zou weg gooien, heb ik geen enkel horloge over. Als ik al mijn horloges met krasjes niet meer zou dragen, zou ik geen enkel horloge dragen.
Een horloge is een gebruiksartikel en daar mogen wat mij betreft best krasjes op zitten.

15 likes

Het is een gebruikersvoorwerp

4 likes

Krasjes die ontstaan door gebruik heb ik geen moeite mee. Mijn seiko samurai misbruik ik zo’n beetje… Daar werk ik mee, zeg maar m’n daily beater. In deze staat is ie denk ik nog niet eens meer 225 euro waard :joy::joy:

Ik heb ook wel eens een skx009 gehad, toen heel dom per ongeluk tegen een muurtje aangebotst. Glas was bekrast en heb ik die vervangen.

Moraal van dit verhaal: als het op een domme manier is gebeurd wil ik er niet aan herinnerd worden en zorg ik dat t opgelost wordt :v:

5 likes

Verlies pakken en weg ermee :+1:

1 like

Ik heb een originele Seiko 7002, waarvan ik de bezel tijdens het dragen ben kwijtgeraakt. @#€&€
Vooralsnog niet de juiste oplossing gevonden (een kast met bijbehorende bezel)

1 like

Al mijn horloges koop ik voor mezelf, om te dragen, om van te genieten…

Dus krasjes horen daarbij, maar ik tracht er wel op te letten en voorzichtig te zijn…

3 likes

Hangt van de schade af, maar verkopen omdat er een krasje op zit zou ik niet doen. Zoals velen al zeiden: het is een gebruiksvoorwerp.

Aan de andere kant, ik ben erg voorzichtig met mijn horloges en heb tot nu toe geluk gehad v.w.b. botsingen met muren (een wonder met mijn motoriek), dus als er een kras op een horloge komt, komt dat best hard aan.

Als de schade te repareren is (glasschade bijvoorbeeld), dan zal ik dat waarschijnlijk wel een keer doen. En natuurlijk: als door de schade het horloge gewoon zijn werk niet meer goed doet, dan wordt er zeker gerepareerd.

1 like

Ik verkocht mijn van vier meter hoog op de straatstenen geletterde Squale zonder een euro verlies aan een onwetend forum lid. Niks aan het handje. :joy:

14 likes

Aan een ongeletterde. :joy:

3 likes

Als het lichte krasjes betreft, jammer maar ik blijf het horloge wel dragen.
Bij zware beschadigingen hangt het ervan af of ik aan het klokje gehecht ben.
Ik probeer altijd uit te kijken met mijn horloges voor beschadigingen.

1 like

@Bas.o kom er maar in :see_no_evil:

1 like

Dit.

4 likes

Ik draag een horloge zelfs liever/vaker na de eerste kras. Rustiger. Ook de rede dat ik liever niet nieuw koop. Die liggen dan vooral in de doos.

1 like

Eigen krassen zijn de beste.

4 likes

Ik ben gelukkig niet iemand die veel stoot met zijn horloges. Ik heb dan ook zelden schade, gelukkig.

Een uitzondering is een smartwatch van me. Die bleek ineens dode pixels in het scherm te hebben, net buiten de garantie termijn. En daar deden zowel de fabrikant (LG) als de leverancier (CoolBlue) moeilijk over.
Aangezien je dit in de tijdmode niet ziet en alleen als je de apps gebruikt, heb ik het niet laten repareren.

Voor mij niks meer van CoolBlue of LG dus.

1 like

Haha mooie autocoureur :wink:

2 likes

Is dat degene die nu weer te koop staat?

2 likes

Tsjonge…wat een nozem zeg. Ook niet erg handig van die kerel…maar wellicht kon diegene 'm vervolgens wel weer voor hetzelfde bedrag kwijt aan een volgende ongeletterde…jeweetniet.

:sunglasses:

1 like