Beschadigd

Hebben jullie dat ok wel eens. Bestel je een klokje ofzo, komt ie onbeschadigd aan. Maar… de doos heeft 't niet helemaal overleefd. En dan bedoel ik niet de doos om em in te verzenden.

Ik contact opnemen met de verkoper. Verkoper claim leggen bij Engels postbedrijf. Zegt postbedrijf doodleuk dat schade minimaal is, want het product binnenin is onbeschadigd en werkt. Ze wijzen de claim dan ook af. :X

Hebben ze niet de verplichting om toch voor de gelede schade te betalen? Ik bedoel, hoef niet 't hele aankoopbedrag te vangen, maar mag toch wel een compensatie verwachten voor de kapotte doos?
Of ben ik nou een ouwe zeur? :+
Ik denk dat ze 't bij 't postbedrijf er wel zo naar kijken.

Nee hoor, doos hoort er gewoon bij, moet ook onbeschadigd zijn en vertewgenwoordigd ook waarde, zeker bij horloges.

Helemaal met sorcees eens…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bij nieuw moet ook de doos nieuw en onbeschadigd zijn. Ik snap je punt helemaal…

sorcees Schreef:

Nee hoor, doos hoort er gewoon bij, moet ook
onbeschadigd zijn en vertewgenwoordigd ook waarde,
zeker bij horloges.

+1

De inhoud van het pakket dient onbeschadigd aan te komen, de horlogedoosverpakking, omdoos, etc. is deel van de inhoud!

Bedankt allemaal. Ik vind ook dat alle toebehoren ‘erbij’ horen. De verkoper blijkbaar ook en heeft zelf vast voor de vergoeding gezorgd. Erg netjes en krijgt 5x ***** :wink:

hmm, stel dat het een auto was. Beschadigd aan de buitenkant: nee hoor meneer, de motor loopt nog als een zonnetje, dus niks aan de hand…:frowning:

Groet
Herman

Auto wordt meestal niet met de post verzonden en ook niet in een doosje ingepakt.
Punt is duidelijk, de vergelijking stof tot discussie.

sorcees Schreef:

Auto wordt meestal niet met de post verzonden en
ook niet in een doosje ingepakt.
Punt is duidelijk, de vergelijking stof tot
discussie.

Ja, dat was een semi-onderliggende gedachte. In hoeverre maakt de doos/verpakking deel uit van 't product?

Een niet-liefhebber van iets boeit het niet.
Horloge: Je draagt toch het horloge en niet die doos? Je kunt de tijd toch gewoon op aflezen?
Auto: Met dat krasje/deukje/etc. kom je toch ook van a naar b?
Audio/visio: Je muziek/film/spel doet het toch?
Computer: Die joekel van een kast gaat toch onder de tafel en zie je toch niet.

Tja, dat verschilt en veranderd dus. Die grijze computer was bijvoorbeeld een hippe kleurige Imac geworden.

Strekking van het verhaal blijft voor mij: de vervoerder heeft dat niet te bepalen, die moet alleen zijn werk goed doen, en dat is spullen volgens de regels van a naar b vervoeren.
En de originele doos dient natuurlijk wel redelijk verpakt te worden zodat bij redelijke handling er helemaal niets kan gebeuren.

tsja lastig , zeker bij tnt maak je als particulier geen schijn van kans op schadevergoeding , die gasten zijn stugger dan vodafone en tmobile bij elkaar.

gekkehuus Schreef:

tsja lastig , zeker bij tnt maak je als
particulier geen schijn van kans op
schadevergoeding , die gasten zijn stugger dan
vodafone en tmobile bij elkaar.

Vergeet UPC niet, die zijn zo flexibel als een stenen muur. >X

Precies, dat is het punt. De verkoper had de buitendoos zo ruim moeten verzenden dat deze ook onbeschadigd aankomt en niet een dun papiertje om de buitendoos wikkelen.

Bij je volgende aankoop zou je kunnen aangeven dat je hecht aan een onbeschadigde buitendoos. Daarmee sluit je het naar elkaar wijzen van verkoper en vervoerder uit.

Brutus Schreef:

Precies, dat is het punt. De verkoper had de
buitendoos zo ruim moeten verzenden dat deze ook
onbeschadigd aankomt en niet een dun papiertje om
de buitendoos wikkelen.

Bij je volgende aankoop zou je kunnen aangeven dat
je hecht aan een onbeschadigde buitendoos. Daarmee
sluit je het naar elkaar wijzen van verkoper en
vervoerder uit.

Zo een verzoek is inderdaad handig. Heb al een standaard set met vragen en verzoeken. Daar kan deze mooi bij. En dan nog fragile met koeienletters op laten zetten ofzo.