Niet zeker of het openen van een topic hier voor nodig is maar na wat rond zoeken op het forum kon ik niet direct mijn antwoord vinden.
Helaas heb ik twee weken geleden een ongeluk gehad. Na een tijdje thuis met een flinke hersenschudding en de nodige bijkomende klachten hoop ik morgen langzaam weer een stapje terug te doen in het “echte” leven.
Helaas bij de val ook mijn horloge beschadigd wie ik heel graag weer terug zou krijgen in originele staat… Zelf heb ik gister de locale juwelier al even gebeld maar na het zien van de foto’s konden ze mij niet veel verder helpen.
Iemand tips of is er allicht iemand op het forum wie mij hierbij kan helpen?
Wat vervelend voor je, zo’n ongeluk. Sterkte met herstellen.
Zo aan de buitenkant is niet zo goed te zien wat er allemaal mis kan zijn met je Seiko Presage horloge. Het glas is beschadigd, maar dat is meestal wel vervangbaar. Maar binnenin kan er door de klap ook wel een en ander stuk zijn denk ik. Loopt het nog wel?
Ik zou sowieso er mee langs gaan bij een officiële Seiko dealer (AD) of een ervaren horlogemaker (geen juwelier, die stuurt het alleen maar door). Kans bestaat dat het bij Seiko zelf opgeknapt moet worden en zelfs dat de kosten de waarde van het horloge overstijgen. Verzekering?
Veel succes, hou ons op de hoogte van de vorderingen / resultaten.
Hopelijk gaat het herstel goed en ben je snel weer hersteld!
Wat het glas betreft kunnen ze je zeker helpen bij https://www.horlogeglas.nl, mogelijk kunnen zij ook helpen met het polijsten van de bezel.
Ik zou ze een mailtje sturen. Succes iig!
Wat een nare val moet dat geweest zijn. Niets aan overgehouden?
Horloge is gelukkig nog in orde als ik het zo hoor. Wanneer het een stalen model betreft, ( is geen goud toch?) wil ik graag voor je kijken of ik het netjes kan maken. Ik zie zo niet teveel ernstig diepe krassen. Echter, mocht je het echt professioneel willen doen, dan is dat natuurlijk de ‘veiligere’ optie. Alleen is tegenwoordig alles nogal duur en bovendien ben je het lang kwijt. Ik ga dan voor je zoeken naar het glas, kijken of de kast te redden is, of eens kijken of ik een losse bezel kan vinden.
Ik ga je er niets voor rekenen, alleen de kosten van eventuele onderdelen. Zou graag zien dat deze weer trots om je pols kan!
Stuur me maar een bericht als je het ziet zitten. En zo niet, ook prima
Het heeft even geduurd maar horloge is terug bij @Miestroliet. Teunis, heb jij een foto van ‘na’? Ben die vergeten te maken, maar is altijd wel bevredigend om te zien. Ik doe de voor:
Jeetje ik ben benieuwd hoe die is geworden.
Mijn vrouw heeft de kleinere Pressage en heeft ook wat krassen op het glas. Weet je toevallig hoe je die type glaasjes noemt? Het hoeft niet perse een originele te wezen.