Bescheiden collectie, wat plaatjes voor de liefhebber :)

Ik heb horloges altijd enorm mooi gevonden, maar begin me er nu voor het eerst wat meer in te verdiepen. En geld aan uit te geven… Maar ik vind het een leuke hobby! Plaatjes kijken vind ik altijd leuk, dus ik heb mijn bescheiden collectie maar eens op de foto gezet :slight_smile:

Eerst mijn nieuwste aanwinst, een Seiko Premiers SPB003J1. Had ik het eerder ook over, ik heb een 22mm band gekocht. Valt wat meer oranje uit dan gehoopt, maar voor nu prima.

Mijn andere vrij recente aanwinst is ook een Seiko Premier, een SNP005P1. Iets goedkoper dan de bovenstaande, deze heeft bijvoorbeeld wel een dichte kast aan de onderkant. is ook wat kleiner. Maar wel erg mooi vind ik.

Volgende is een wat vreemde eend in de bijt: een Ibiza Ride IRH102RB4 van het merk 01TheOne. Een enorm “hippe” naam, tijdsaanduiding is ook aardig “anders”. Leuk voor het weekend, vind het verder ook wel een stoere leren band. Maar voor tijd is het toch wat irritanter, niet zozeer de aanduiding eigenlijk maar ook dat je op een knopje moet drukken om de ledjes te laten oplichten.

Tot slot mijn eerste serieuzere horloge. Daarvoor had ik alleen maar kermisspul :slight_smile: Een Accurist MB501. Als ik ergens het glas voor een redelijke prijs kan laten vervangen doe ik het, want na 11 jaar vrij intensief gebruik is er weinig meer van over…

Mooi die seiko,s mooie collectie al ,heb zelf de velatura.
Groet Jan.

Leuke horloges hoor!

En welkom :~

ach, de meesten zullen wel een iets minder serieuze klok in hun collectie hebben:)

De beide Seiko´s mogen er zijn.(tu)

Groet
Herman

Leuke collectie hoor…

kan de Seiko’s wel waarderen!

mooi die nieuwe band op de automaat !

(tu)

Mooie Seiko’s! Ik vind die nieuwe band juist erg mooi staan; dat horloge is mijn favoriet. (tu)

Ik heb net trouwens een horlogeglaasje laten vervangen bij horlogeglas.nl. Ging gewoon via de post en ik vond de prijs prima. Daar zou je het eens kunnen proberen.

Leuke collectie, vooral die Seiko’s vind ik mooi. Mijn niet zo serieuze, is voor mij een hele serieuze:

complimenten voor je mooie collectie, lekker divers

ziet er goed uit (tu)

Leuke collectie, en aan je nieuwe band mankeert niets :~

Thanks voor de reacties!

Ik vind de nieuwe band ook wel mooi hoor! Maar het is niet helemaal wat ik in gedachten had. Daarom voor nu prima, maar op langere termijn wat anders. Altijd leuk om een zoektocht naar iets nieuws in het vooruitzicht te hebben toch, al gaat het maar om een bandje :slight_smile:

Je collectie mag er zijn hoor.(tu)

Hallo Veekeren,

Ik heb nog een accurist Mb108 liggen in zeer goede staat alleen uurwerk is kapot ,mocht je die willen overnemen voor het glas (rest is trouwens ook nog erg netjes)dan stuur maar PB.

Weet ook niet zeker of hij past hoor maar hij ziet er vrijwel exact hetzelfde uit.

Dank voor het aanbod! Ik heb vandaag bij www.horlogeglas.nl gevraagd wat het vervangen zou kosten, dat was 25 euro. Valt me erg mee eigenlijk.