Bescheiden vintage Ancre collectie

Hoi,ik ben niet zo actief op het forum maar vanmorgen met mijn fototoestel actief geweest en heb een paar foto’s van mijn bescheiden Ancre collectie gemaakt en wil deze met jullie delen.
Ze zijn oud en nog niet opgeknapt.
Ik heb ze via Ebay gekocht voor een klein prijsje omdat de meeste mensen er niet zo geinterreseerd in zijn.(daarom leuk om te verzamelen)
En aangezien de meeste mensen hier op het forum dol zijn op foto’s.

Radjoe

Vet, bedankt voor het delen!

Vooral de zwarte plaat met kleine seconde spreekt me aan (tu)

gr. Roel

Echt cool hoor, dank je voor het delen (tu)
Ancre was vroeger toch echt wel een bekend merk, zelf heb ik er als klein ventje ook een gehad, een zgn. boys watch. Helaas niet meer in mijn bezit :frowning:

mvg, Frans

Geinig! Leuk idee om voor een minder bekend merk te gaan.

Ik heb pas nog zo’n Ancre samen met een paar andere (niet werkende) horloges voor een grijpstuiver verkocht op MP… Zonde, had er leuk bijgepast!

Edit: was Anker, geen Ancre…

Mijn beste,

We zijn inderdaad dol op foto’s Radjoe en vooral waanneer zulke begeerlijke vintages betreft.
Een markante verzameling die Ancre collectie, geniet ervan!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi man!
leuk hè, die ouwe spullen.
Je blijft er naar kijken.
Geweldig!

Die zijn erg leuk. Je hebt er trouwens ook erg mooie foto’s van gemaakt (tu)

Groeten,

Martin

Leuke horloges(tu) En nog allemaal chronomètre ook, toppie! Dat geldt ook voor de foto’s.

Radjoe,

Wat een valse bescheidenheid: prachtige horloges. Leuke start van een verzameling.

Ik vind ze alle 4 bijzonder. Nr 2 het mooist.

Veel plezier ermee en fijn weekend,
Frank

mooie foto’s en geinig ze voorbij te zien komen, volgens mij heb ik er hier ook nog ergens 1 of 2 liggen :slight_smile:

Dank voor jullie positieve reacties :slight_smile: (tu)

Radjoe

Mooie foto’s en leuke horloges ook. Ben je van plan om ze op te knappen of laat je ze in deze staat?

Hoi Bidle,

Mijn bedoeling is om de kasten zo te laten.
Ik wil graag het uurwerk laten servicen/afstellen.
De wijzers moeten ook schoon en wil ook een nieuw glaasje.
Zodra dit allemaal gedaan is zal ik foto’s plaatsen maar het kan wel even duren.

Radjoe

Radjoe Schreef:

Hoi Bidle,

Mijn bedoeling is om de kasten zo te laten.
Ik wil graag het uurwerk laten
servicen/afstellen.
De wijzers moeten ook schoon en wil ook een nieuw
glaasje.
Zodra dit allemaal gedaan is zal ik foto’s
plaatsen maar het kan wel even duren.

Radjoe

Ben benieuwd, als het aan mij lag zou ik het ook precies zo doen… met name de kasten zo laten. Denk dat je enkele van de glaasjes nog wel mooi krijgt door ze licht te polijsten… enfin,…succes en zie ze over een tijdje wel weer verschijnen! :slight_smile:

Ik vind het voor een merk als Ancre zo vreemd dat ze chronometer horloges hebben. Niets ten nadelen van Ancre maar dat is toch een wat goedkoper merk geweest? Of ben ik nu helemaal abuis en wil het chronometre in dit geval niet chronometer (gecertificeerd) zeggen? Heb je een foto van een of meerdere uurwerken?

Mooie horloges trouwens hoor, daar niet van! Vooral nummer twee vind ik erg fraai.

Hoi Henrik,de gevraagde foto’s

Radjoe

Prachtige uurwerken zeg! Ik heb duidelijk al jaren een verkeerd beeld van Ancre.

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind ze er goed uitzien(tu)
Vooral de eerste met de striping, mooi toch!