Beschermstickers voor de achterkant van de kast

Zoals op veel van mijn foto’s te zien is, draag ik veel horloges aan (op?) een nato. Op de lange termijn kan het patroon schade toebrengen aan de achterkant van de kast. Om dat tegen te gaan heb ik ooit een keer een doosje met van die ronde beschermstickers gekocht. Maar, ze raken op. En ik weet niet meer hoe ik er aan kom.

Weet iemand een adres?

Menno

Goeie! Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Zelf uitsnijden uit dunne folie;)

lone ryder Schreef:

Zelf uitsnijden uit dunne folie;)

Boeklon (tu)

Gr. Roel

Is zo’n telefoon scherm beschermer uitsnijden in rondjes niet makkelijker, zijn overal te vinden? :wink:

Dat is toch een folie?:wink:

lone ryder Schreef:

Dat is toch een folie?:wink:

Shht, niet doorvertellen!

JTrapman Schreef:

Is zo’n telefoon scherm beschermer uitsnijden in
rondjes niet makkelijker, zijn overal te vinden?
:wink:

Oh niet aan gedacht! Morgen op zoek.

Menno

Grappig, ik dacht gister avond precies het zelfde:D

thieuster Schreef:

JTrapman Schreef:

Is zo’n telefoon scherm beschermer uitsnijden
in
rondjes niet makkelijker, zijn overal te
vinden?
:wink:

Oh niet aan gedacht! Morgen op zoek.

Menno

Die ik heb zijn behoorlijk dik en stug. Je hebt ook transparant (al dan niet zelf klevend) kaftpapier. Die vormen een stuk makkelijker mee met je kast. Goedkopere en oudere screenprotectors zijn vaak wel soepeler.

Gewoon breed plakband, elke maand vernieuwen, kost geen drol.

Plak anders plakband op de nato in plaats van op je horloge. Het effect is hetzelfde, maar je krijgt geen lijmresten op je horloge.

Volgens mij is dat niet hetzelfde, er zou nog steeds zand o.i.d. tussen band met plakband en horloge kunnen gaan zitten en schuren.
Lijmresten zijn niet echt een probleem.

Daar het je een goed punt!

Een sticker? Is dat niet een theoretisch opgehitst feit dat er mogelijk schade zou kunnen ontstaan aan de achterzijde van de kast?

Voor mij is het hetzelfde als het in de stickers laten van de horloge kast. Omdat je de sticker niet ziet is het niet minder mannelijk :wink: Kasten krassen toch sowieso aan de achterkant? Ik zie heel vaak dat oude horloges een bekraste deksel hebben dus waarom deze moeite?

Wellicht is dit wat: http://www.bestskinsever.com/other-stuff/watches
Ze hebben ook een DIY versie, kan je zelf knutselen.

Ik haal wel eens de tekst van de Carglass sticker af met een beetje polish

Goed spul hoor!

Effe googlen op “watch caseback protection”.
Hoeveel wil je er hebben?

ryan Schreef:

Een sticker? Is dat niet een theoretisch opgehitst
feit dat er mogelijk schade zou kunnen ontstaan
aan de achterzijde van de kast?

Voor mij is het hetzelfde als het in de stickers
laten van de horloge kast. Omdat je de sticker
niet ziet is het niet minder mannelijk :wink: Kasten
krassen toch sowieso aan de achterkant? Ik zie
heel vaak dat oude horloges een bekraste deksel
hebben dus waarom deze moeite?

Och sommigen willen hun achterkantje (ook) netjes houden. Ik stond er ook niet zo bij stil, maar nu bedacht ik me ook dat ik de aparte achterkantjes van m’n limited edition G-shocks bijvoorbeeld toch maar van bescherming ga voorzien, wanneer er zulu op gaat. De G-shocks die als toolwatches gebruikt worden, mogen bij mij wel wat meer hebben. Maar de limiteds ben ik net wat zuiniger mee.

ryan Schreef:

Een sticker? Is dat niet een theoretisch opgehitst
feit dat er mogelijk schade zou kunnen ontstaan
aan de achterzijde van de kast?

Heb al heel wat vernachelde achterdeksels voorbij zien komen in de 13 jaar dat ik bij juweliers werk… Nato’s zijn echt funest wat dat betreft.