Zoals jullie misschien al gezien hebben, heb ik vorige maand via een leuke ruil met @repko een TAG Heuer 1500 in bezit gekregen.
Ik weet niet of dit herkenbaar is voor jullie, maar ik wordt na zo’n nieuwe aanwinst vaak redelijk obsessief en wil alles over het merk en model weten Ik had al van alles achterhaald, maar kon nergens informatie terugvinden over het ontwerpproces van de 1500, terwijl de verhalen achter de 1000 en 2000 wel bekend zijn. Ik kon het niet los laten en heb o.a. de website Calibre 11 en TAG Heuer zelf aangeschreven.
David van Calibre 11 was erg behulpzaam en heeft o.a. een handgeschreven verslag van een interview met Heuer 2000 ontwerper Schopfer met me gedeeld. Uiteindelijk was het toch TAG Heuer die met de naam van de ontwerper kwam, naar aanleiding waarvan ik weer verder kon zoeken. Calibre 11 heeft nu een post gewijd aan mijn zoektocht(je): https://forums.calibre11.com/threads/designing-the-tag-heuer-1500.112743/ Het was leuk om deze info op te graven en ik vind het erg tof dat David er een stukje over op zijn website heeft gezet.