Ik ben nieuw hier op het forum en op zoek naar een nieuw horloge. Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen adviseren met mijn zoektocht naar een nieuw horloge.
Ik wil graag een diver / duikhorloge aanschaffen en vind alle volgende zaken belangrijk:
Best value for money. Oftewel goede prijs kwaliteit verhouding en veel kwaliteit tegen zo min mogelijke kosten.
Ik weet niet zoveel van duikers af, maar en ‘Best value for money’ en ‘Gelimiteerde uitgave’ lijken mij in tegenspraak met elkaar:)
De kenners melden zich wel!
Dank je. Ik weet dat het bvfm en gelimiteerd moeilijk samengaan en kon zelf moeilijk iets vinden. Vandaar ook deze vraag hier op het kenners van horloges forum, in de hoop dat er toch iets bestaat.
Hoi Harold, welkom op dit geweldige forum waar het elke dag genieten is voor wie dat wil
Volgens mij heeft Henrik nog een schitterende gelimiteerde Seiko Red Monster te koop.
In mijn opinie “the best value for money” diver.
Ik wens je veel lees/schrijf en kijk plezier!!!
Value for money, gelimiteerd (sommige modellen).
Aan de andere kant: koop een gemodde Seiko bij Rob. Dan heb je zeker een gelimiteerde uitvoering en absolute ‘value for money’.
Allereerst welkom!
Een rood Monster is inderdaad een goede keuze.
ik heb er zelf ook één en bevalt prima.
Het is wel een opzichtig horloge, moet wel bij je passen.
Ben hem ook vaak kwijt aan mijn vriendin die hem inmiddels meer heeft gedragen als ikzelf. Ik kwam ook deze nog tegen:
Mocht je nou niet kunnen slagen, laat het LE dan achterwege.
Ik kan je in dat geval een Zeno Diver van harte aanbevelen. Absoluut een goede prijs/kwaliteit verhouding en horloge wat je niet snel zal tegenkomen. Met een beetje geluk scoor je die op Ebay voor ca. €350. Hieronder het model dat ikzelf heb. Er zijn uiteraard meerdere modellen (en kleuren) leverbaar.
Wat zou je denken van een Seiko SKX…duiker van Rob? Rob kan het horloge voor je modificeren zodat het een (bijna) uniek geheel wordt. Het zou mij niet verbazen als je bij Rob kunt slagen: www.monsterwatches.nl . Ik vermoed dat je ook verrast wordt door de prijs.
Zie overigens ook het topic “modded monster” op het verkoopgedeelte van dit forum. Met wat professioneel schuurwerk (band) heb je voor een leuke prijs een uniek Monster.
Overigens, van harte welkom op het forum (had ik in mijn eerdere reactie vergeten te zeggen B)-
Een monster Seiko is niet echt mijn ding. Ik val meer op submariner uitstraling zoals bijvoorbeeld de Zeno en Zinex. Van origine gelimiteerd ook voor mij belangrijk. Dus geen gemodde, maar liefst genummerde gelimiteerde en natuurlijk automaat.
Ok, met de nummering/limited edition kom je dan wel in een wat duurder segment uit, vermoed ik. Jouw startvraag had ook iets van “voor zo min mogelijk geld iets goeds”.
Als er 1 grote farce bestaat in de horlogewereld dan is het wel het bestaan van de zogenmaamde limited. Alleen de exclusievere merken hebben echte limited zoals bv Panerai die een uitgave uitbrengt van 100 stuks. Zelf dat vind ik niet echt exclusief.
Het beste is een mooie Seiko duiker te kopen met manufactuur-uurwerk en dan zelf een wijzerplaat, wijzers, inlay en band kopen naar wens. Met een Seiko kun je nooit een fout maken, vraag het forumleden maar
Gewoon doen, die Zinex. Mooie robuuste klok.
Ik ken het merk overigens niet, maar kwalitatief gezien lijkt me er niets mis mee.
Wellicht nog even wachten op de vintage diver, heeft ook wel wat.
Je koopt hiermee i.i.g. een hele exclusieve klok.