Deze Union Glashutte uit 1901 kwam ik op ebay tegen.
Afgezien van het feit dat het mijn smaak niet is, is het wel een heel mooi zakhorloge. Sparen heeft geen zin, de vraagprijs krijg ik toch niet bij elkaar.
Deze Union Glashutte uit 1901 kwam ik op ebay tegen.
Afgezien van het feit dat het mijn smaak niet is, is het wel een heel mooi zakhorloge. Sparen heeft geen zin, de vraagprijs krijg ik toch niet bij elkaar.
Voor die prijs zal het wel niet, maar ik vind het toch wel een beetje een simpel uurwerkje aan de achterkant voor een zo’n bewerkte voorkant. En het zal aan mij liggen, maar ik zie de waarde niet zo… Kaal achterdeksel, karig uitgevoerd uurwerk, oud dat dan weer wel, maar die look die het heeft komt op mij over dat er een enorm poetswiel aan te pas is gekomen waardoor ze hem weer NOS kunnen verklaren.
Dit bedrag is misschien alleen door een museum op te hoesten.
De Duitsers zijn dol op deze Glashütte uurwerkjes.
Misschien kan je deze wel betalen, het uurwerkje is een verkleind zakhologe uurwerkje.
http://www.lang-und-heyne.de/en/caliber.html
Groet. Chris
Beste Hent,
Moet ik dit commentaar nu werkelijk serieus nemen of behoort u tot de liefhebbers die bijvoorbeeld Seiko (sorry Seiko-adepten, maar dit moet toch echt even) als hoogwaardig alternatief voor échte Zwitserse kwaliteit beschouwen?
Klaarblijkelijk heeft u nog nooit een zakhorloge met eeuwigdurende kalender en complexe maanstandaanduiding gezien; de complicaties zitten hier toch echt onder de (emaille) wijzerplaat. En die laatste is al een kunstwerk op zich.
Gezien de klaarblijkelijk aanwezige accessoires inderdaad een fraai museumstuk, dan wel een item voor een echte liefhebber/verzamelaar met de nodige financiële reserves. Wel vreemd dat zo’n item uitgerekend via eBay wordt aangeboden en niet op een serieuze veiling; dat geeft wel te denken!
Hartelijke groeten (en nogmaals sorry, Seiko-liefhebbers),
Robbert
Ik vind hem ronduit prachtig!
Let bijvoorbeeld eens op dat bovenste wijzertje wat er 4 jaar (!) over doet om rond te gaan. Hij geeft zelfs aan wanneer het een schrikkeljaar is.
Als ik het geld had dan was het de mijne 
Beste Robbert precisieman,
Je hebt PB…
Groeten,
Hent