Eerder heb ik op dit forum een vraag gesteld, waar kan ik de sarb bestellen. Het is inmiddels gelukt, en sterker nog hij is al in huis. Het horloge is nieuw (garantie kaart ontbreekt maar wordt als het goed is opgestuurd). Nou loop ik tegen een probleem aan…
Het horloge werkt namelijk… Niet? Wel?.. Niet?..
Ik ‘wind’ het horloge als gebruikelijk, heb een andere presage, deze werkt na een draai of tien. Mijn nieuwe sarb dus niet… En ook niet na twintig, of dertig. Soms loopt hij terwijl ik draai even mee maar stopt hierna direct. Ik leg het horloge enorm teleurgesteld weg en mail de verkoper. Als antwoord krijg ik ‘the watch needs to be charged correctly’…
Correctly?? Huh. Ben ik gek? Weet ik iets niet over de sarb033? Of heb ik een defect horloge ontvangen. Mocht hij defect zijn wat raden jullie als volgende stap? Terugsturen? Wachten op het kaartje en dan langs een seiko dealer?
Sommige uurwerken hebben een klein tikje nodig om op gang te komen?
Dan bedoel ik niet op de grond gooien, maar met je vinger er tegen kloppen of een keer harder schudden.
Aan de kroon draaien kan niet fout worden uitgevoerd. Tenzij je linksom draait in plaats van rechtsom.
Voel je wel weerstand en hoor je geluid bij het opwinden?
Het uurwerk 6R15 (zoals hierboven al correct werd genoemd) heeft manual winding dus met de hand opwinden 20 a 30 slagen naar rechts / met de klok mee als je op de kroon kijkt, is ruim voldoende om hem een dag (of zelfs langer) aan de gang te houden (gang reserve is om en nabij 50 uur als ik het me goed herinner bij een vol opgewonden veer).
Als het horloge dus loopt na de 30 slagen opwinden en er binnen 24 uur mee stopt is er iets mis met het uurwerk, geen twijfel over mogelijk.
Dus retour zenden en geld terug vragen, waar heb je het horloge gekocht ?
heeft een sarb033 manual winding dan? waaw weer wat geleerd. ik draag het horloge al een jaar en heb hem nog nooit opgewonden ik draag hem gewoon, laat de rotor zn werk doen en zet hem dan goed.
ik heb er ook 1 besteld en is van de week binnen gekomen zonder garantie kaart. Hij zou hem opsturen.
Vantevoren zei hij al dat er een kans bestaat dat er geen garantiekaart bij zit en dat ik later het serienummer moest geven dan zou hij alsnog deze regelen. Hij werkte nl met een nieuwe provider?
Kreeg overigens ook niet de chopsticks en de solojapan brief
Klopt het dat het SoloJapan is?
Ik voel weerstand en hoor dit ook. Je ziet ook onderdelen bewegen wanneer je draait, en het (balance wheel?) blijft ook draaien na het winden. Maar de handen bewegen niet. Ik ga kijken of ik vandaag of morgen een foto kan maken voor je