Bestaan er ook setjes met verschillende soorten batterijen?

Weet iemand misschien of er ook setjes te koop zijn met verschillende soorten horlogebatterijtjes?
Zo ja waar zijn die online te verkrijgen?
Moet bij verschillende horloges het batterijtje gaan vervangen.

En wat zijn tegenwoordig goede batterijtjes?
Zag hier op het forum dat er al iets eerder over geplaatst is maar dat is alweer aardig gedateerd.

Alvast bedankt :+1: voor de tips.

Heb goede ervaringen met Maxell batterijen. Deze zijn lekvrij.

Optitime kan ze online leveren.

2 likes

Action, kruidvat

1 like

Dacht dat de Action nog dicht is nu.
Online verkopen ze niet.

Kruidvat is idd een optie.

Bedankt.

Ben het eens met Pontiac, je kan beter goeie batterijtjes kopen ipv goedkope action of kruidvat dingen. Vaak is het online ook gewoon goedkoper. Ik betaal zo’n 1.50 euro voor maxells. Goeie merken zijn volgens mij Energizer, Maxell, Seiko, Sony. Niet zo goed zijn Renatta al zouden die recentelijk ook beter geworden zijn.

Maar welke je nodig zal hebben ligt aan de specifeke uurwerken. Zijn veel verschillende soorten. Dus als je weet welke je nodig hebt die gewoon bestellen.

3 likes

Action verkoopt ook online.
Click & collect.

1 like

Hebben goeie batterijen, kosten geen drol. Dus voor weinig geld, veel wisselen ha ha

1 like

Welke merken en maten hebben ze dan?

1 like
1 like

Ik zou het niet weten, op de markt staat ook altijd een mannetje met batterijen. Die lopen gemiddeld langer als een jaar kosten 5 euro.

Conrad

Gebruik voor een horloge zilveroxide batterijen. Die gaan lang mee en zullen (nagenoeg) niet gaan lekken. Bij de goedkopere alkaline batterijen is de kans op lekken vele malen groter.

Verkeerde zuinigheid. Je hebt dan een of twee euro bespaart op een batterijtje, maar kan je op zoek naar een nieuw uurwerk.

Online is vaak de goedkoopste optie. Er zijn zat aanbieders. De ene goedkoper dan de andere en de verzendkosten vallen erg mee.

3 likes

Maxell silver oxide gebruik ik altijd, is een goede batterij.
Er zijn geen setjes te koop, er zijn zoveel verschillende uurwerken die allemaal weer een andere batterij gebruiken.
Er zijn wel een aantal veelvoorkomende zoals 371,395, 377 en 364 om wat te noemen.
Maar het handigste is gewoon kijken wat je nodig hebt en die bestellen.

3 likes

Maxell is bij citizen onderandere het merk wat wordt voorgeschreven.

Bij oude horloges die ik open heb ik het liefs
Seiko, Maxell en Sony. Die lekken in het algemeen minder snel. Maar na 10 jaar heb je echt geen garantie meer op lekvrij hoor.

Sony is trouwens tegenwoordig Murata.

2 likes