Bestaat dé graal eigenlijk wel?

Een grail… Tja… Per definitie natuurlijk onhaalbaar.
Echter zoals het begrip hier op het forum wordt gebruikt is het vaker een soort van droomhorloge wat wél bij velen van ons haalbaar is.

Mijn grail is sinds het begin van mijn hernieuwde horlogehobby de Tudor Black Bay red geweest, redelijk haalbaar horloge voor mij. Sterker nog, over 3 tot 4 weken heb ik een nieuw exemplaar in mijn bezit :wink: Waarschijnlijk zal er dan weer een nieuwe “grail” ontstaan. Ik ontwikkel voor mezelf kennelijk steeds een nieuwe behoefte haha!

Rolex e.d. vind ook vaak erg mooi, maar voor mij op dit moment niet haalbaar. Op de een of andere manier ga ik me daar dan ook niet lekker voor maken. Kan erg genieten van plaatjes op het forum, maar hij zal niet als achtergrond op mijn telefoon ofzo komen (daar maak ik mezelf voornamelijk lekker met toekomstige aanwinsten).

1 like

Nee, de graal moet al een balans hebben anders werkt deze horloge niet. :person_with_blond_hair:

4 likes

Een droom(grail) is eigenlijk niet haalbaar.
Alleen als geld geen rol speelt en je kan alles aanschaffen. Maar dan is het voor mij geen grail meer en is de lol er mogelijk vanaf.

Een droomhorloge is voor mij persoonlijk nog wel net haalbaar is.
Ik zeg daarom altijd "happy are those who have dreams and are willing to pay the price to see them come true!"
Daar moet ik dus moeite voor doen en heeft een bovengrens qua prijs. Maar die bovengrens wordt steeds een beetje hoger bijgesteld. :smiley:
Maar dan kan je lekker blijven dromen!

1 like

Goede inzichten!

Wellicht is dit een betere vraag? Dat sluit aan dat het idyllische idee van de graal.

Nu kan ik het graal-idee wat beter loslaten, misschien gaat het om targetbepaling. Wat wordt mijn volgende doel?

Verder valt het me tegen dat niemand de link naar Indiana Jones aanhaalt. :wink:

Een graal hoeft niet altijd mechanisch te zijn:

Diamond G $2000.000,- :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Grt.

2 likes

't hangt sterk af van hoeveel je kent, er zijn zoveel mooie horloges, ware meesterstukjes… sommigen vind ik mooi vanwege de toegepaste techniek ( Jeager-Lecoultre Gyrotoubillon, Ulysse Nardin Freak Diavolo, Ulysse Nardin Stranger, Urwerk UR 110, )
andere vind ik weer mooi om hun vormgeving, ingetogen, maar herkenbaar vanaf een kilometer… ( Rolex Air-king, Milgauss, IWC ingenieur, Tudor Black Bay)

voor mij is Dé Grail de (TAG) Heuer Monaco… waarom?.. kan ik je niet uitleggen… 'k heb verder niets met vierkante horloges, maar deze… de vorm, de kleur, de wijzerplaat, het “verhaal”… 't totale plaatje…

Nu nog even “sparen”… :smile:
je smaak kan veranderen… maar die Monaco… da’s in mijn wishlist een vaste nummer 1

3 likes

Ooit was een Seiko 5 mijn topklok. Nu heb ik o.a Rolex Tudor Omega .Graal bestaat voor mij niet de verzameling wel bijna alles kan ooit weer uit de verzameling om plaats te maken voor een nieuwe liefde.
Misschien ben ik van nature promiscuous i.p.v. monogaam.

2 likes

Pfff… Casio is drinkgeld…

55.000.000 $ :wink:


Maar toch is het niet mijn graal…
BD

Een graal… Laten we het hier maar ophouden (althans dit is voor mij de waarheid) het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Dat wil niet zeggen dat ik niet geniet van hetgeen wat ik draag. Ik geniet er zeer zeker van. Maar het zoeken van informatie, de jacht en de contacten dat maakt het nu nou net zo leuk.

Sinds dinsdag heb ik eindelijk maar toch een 114060 gekocht. Stond echt jaren boven aan mijn lijstje. Ben ik nu klaar? Nee. Triest maar waar ik ben alweer lekker aan het rondspeuren naar een paar horloges die op mijn lijstje staan. Maar jemig wat is de 114060 een fantastisch ding.

2 likes

Een graal bestaat waarschijnlijk wel, maar om in de beeldspraak van Graal te blijven, denk ik inderdaad dat dit inderdaad iets onhaalbaars is. Ik denk dan in de lijn van:

Ferrari 250 GTO: (kost ettelijke miljoenen)

A. Lange Datograph: (kost 60.000 Euro’s)

Kate Upton: (kost 100.000-150.000 per dag)

Het zijn zeg maar de dingen waar ik soms van droom, maar waarvan ik niet denk dat ze er ooit zullen komen. Ik ben nu eenmaal van de realistische doelen.

Aan de andere kant is de € 125.00,- dagloon van Kate, teruggerekend naar de 10 minuten waar ik w.s genoeg aan heb, maar € 2600,-

Dus samenvattend denk ik dan maar: Wordt het een tweedehands Planet Ocean Big Size of wordt het Kate. Maar vanwege de theoretische haalbaarheid zijn dit dan weer geen echte Grails.

Groet,

Tecco

14 likes

Duidelijk de PO.

3 likes

Heb je voor mij de contactgegevens van de persoon welke dit kan organiseren?

2 likes

IMG Models New York
NEW YORK
304 Park Ave South
Penthouse North
New York, NY 10010
Main+1 ( 212) 253 8884
Dvlp+1 (212) 477 9382
Fax+1 (212) 253 8883

Laat even weten of ze voor 10 minuten naar Nederland wil komen (Ok 20 minuten dan waarschijnlijk)

Groet,

Tecco

1 like

als als als…Mijn opa zei altijd; “als mijn tante een pikkie had, was het mijn oom geweest!” Waarvan akte :wink:

2 likes

Als we als community inkopen krijgen we misschien wel korting?
Vraag is of je dat moet willen…

Oke verder on-topic nu :smile:

2 likes

Een graal bestaat wel, maar alleen tijdelijk. Namelijk in de tijd dat je hem nog niet hebt…

1 like

Dat hangt er vanaf of Kate zich voor jou 10 minuten ter beschikking wlt stellen voor wat extra wisselgeld!
:grinning:

Tja, ik zeg wel es smaken verschillen, maar ook smaken veranderen. En je beschrijft goed t ‘probleem’ van horlogegrails. Voor sommigen is n model ultiem, omdat bijv hun opa of ander groot voorbeeld vroeger zo n klokje had en ze dat ook erg graag willen. Maar als hun grote voorbeeld veranderd, dan kan zo n grail ineens minder interessant zijn.

En nog makkelijker is t met smaak. Vond je vroeger bijv de Submarine ultiem. Kwamen ze met n seadweller, deepsea, vernieuwde sub, vernieuwde dweller, etc. Blijft die ouwe sub dan je grail of heb je dan liever de nieuwe technisch betere?
Vintage liefhebbers zullen dit waarschijnlijk minder hebben. Maar als je zoals ik v contemporary houdt, blijft er altijd wel wat nieuws uitkomen. En dan blijft je wish/grail list de hele tijd veranderen.

1 like

ligt aan definitie van graal :

1 like

Wel lekker dynamisch. Maar we zijn nooit ‘klaar’.