Bestaat er een Horlogs, een soort Discogs voor horloges?

Om mijn platencollectie goed bij te houden, gebruik ik de app Discogs.
Misschien een gek idee, maar bestaat er ook zoiets voor horloges? Niet dat ik veel heb liggen om een eigen collectie te catalogiseren, want ik begin pas, maar in het geval van Discogs is het vaak wel heel interessant om meer te weten te komen over het plaatje. Wat is het type? Wie heeft het gemaakt? Data, plaatsen, etc.
Het zou me goed op weg kunnen helpen in de wondere wereld der horloges…

1 like

Ik heb weleens advertenties langs zien komen voor een dergelijke app of website maar kan hem zo snel even niet vinden. Het bestaat wel in ieder geval.

1 like

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?12&ranfft&

Aan de layout te zien kan er weleens een update overheen, maar wel een mooi archief. Ik kom deze nog weleens tegen als ik naar info zoek over mijn Helbros collectie :slight_smile:

1 like

Ah, heb die app gevonden waar ik het over had: Watchbox

Zie ook: https://www.thewatchbox.com/ch/en/watchbox-app/watchbox-app.html

1 like

Interessant! Dankjewel :slight_smile:

Bij de Chono24 app kan je toch ook je eigen horloges opslaan?

2 likes

Ik vind dit eigenlijk vooral leuk voor de (optimistische) waardebepaling, verder heeft het niet echt meerwaarde voor mij.

1 like

Nee, dat is hetzelfde bij discogs. Beetje optimistisch. Als ik zie wat mijn platen waard zijn heb ik de neiging het meteen op marktplaats te zetten. :joy:

Ik heb gelukkig niet zoveel horloges dat ik er een app voor nodig heb. :sweat_smile:

1 like

Chrono24 app is wellicht geschikt. Kun je ook de actuele marktwaarde met allerlei grafieken zien over de prijs ontwikkeling etc.

Ik vind watchbox niet zo gebruiksvriendelijk

Gelukkig is dat niet voor iedereen de belangrijkste feature :grin:

1 like

Hoop bugs erin. Maar inderdaad zal per persoon verschillen.

Ik heb hem geinstalleerd maar ben er nog niet veel verder mee gegaan, wellicht ook vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet meer dan 10 minuten aan heb besteed, ik kwam het tegen in een advertentie en heb er toen even naar zitten kijken.