Bestaat het nog? Dresswatch, handopwinder 36-38mm, 7-9mm dik

Hmm… die PF is 1 mm te groot lees ik. Overigens de Montblanc die je zelf al liet zien is meer dan fraai en voldoet aan alles specs voor een acceptabel budget;

Met wat leesvoer, succes;

3 likes

Ja, dat is eigenlijk een van de betere opties tot nu toe qua specs. Ik heb hem eerder gehad. Ik vind de kastvorm/ lugs erg mooi (JLC achtig) en ook een goede maat 38mm, maar wel wat dun 6mm. Had 2mm dikker mogen zijn. En de wijzerplaat mag ook wat eenvoudiger. Wijzers vind ik minder.

Wel mooi zicht op uurwerk wat in de basis een eta/pesaux 7001 is. Welk als basis ook in de Nomos, Stowa en zelfs met een klein budget in de Christopher Ward 595 te vinden is. Je praat dan in de prijscategorie €750 - 1500

De Minerva Pythagore heeft het eigenlijk ook allemaal voor wat betreft afmetingen en een prachtig uurwerk. Leaf wijzers. Wel liever in staal/witgoud dan roségoud. Wat er natuurlijk niet is. Fantastische foto’s weer van @Bidle Helaas moeilijk te verkrijgen. Prijzen stijgen aardig de laatste jaren. En zit in het midden.

Daarna kom je al snel in een heel andere prijsklasse en groter formaat inhouse uurwerken welke ook de kast beter vullen waardoor het zicht op de onderkant van het horloge mooier is.

Jaeger le coultre small seconds 38.5mm Kast is ook weer subliem 7.6mm dik. Helaas automatisch uurwerk met kleine kroon.

Zenith Elite is ook top. Kast afwerking is zo mooi. Helaas te groot, automaat en small second op 9 uur.
image

Bijna ultiem is de Patek 5196, maar dan vertikken ze het weer om een zichtbodem te plaatsen.

:rage: Het bestaat niet

2 likes

Vind deze met zijn 39mm ook wel noemenswaardig. Een Union met nog een manufactuur uurwerkje ter van meneer Bergter:

Hij heeft met name een mooie fijne wijzerplaat, op deze foto beter te zien:

Overigens ook geen verkeerd uurwerkje om naar te kijken.

11 likes

Deze? Voldoet aan al je wensen :smile:

9 likes

Dacht dat deze ook 39mm was toch?

1 like

Als budget geen rol speelt dan zou de Saxonia ook nog een optie zijn. Maar goed, dan ga je ook richting Patek prijzen volgens mij. Wel een handopwinder dus dat is een grote plus!

3 likes

Is een automaat.

Lezen is ook een kunst. Komt bij dat ik een zwak voor GO heb😏

Even een betaalbare optie uit Duitsland… Sluit niet 100% aan op de TS, maar voor diegenen die nog eens een ander dressertje zoeken is het misschien wat.

De 36mm Archimede Klassik. Hier de zwarte, maar hij is er in Wit, Bi-color en nog zo’n paar versies.

schwarz-dia

Mooie 43mm lug to lug, 20mm lug breedte, 9,3mm dik (wat voor een automaat niet slecht is)… En het ontwerp is ondanks de arabische cijfers toch erg rustig op de pols.

2 likes

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/b/e/2/be27cdcd6fa9628d9e5af610a03c616e663bf361.jpg
Zooo mooi deze!

4 likes

Prijzen + plaatje

3 likes

Dit merk blijft overigens ook trekken erg mooie horloges.

38,5mm

Vind zelf onderstaande het mooist:

Let wel,… 10mm dik. :smirk:

6 likes

Krijg nou wat… om een of andere reden dacht ik dat Dornbluth enkel horloges had rond de 42mm (en dan ook nog eens veel groter ogen dan 42mm). Dit is zeer interessant!

Aangezien ik al die mooie horlogeboeken heb aangevraagd nog wat mooie dressers.

3 likes

Dan heb je inderdaad iets gemist, is er al sinds 2014 en nog een inhouse uurwerkje ook!
Kortom stuur die GO maar terug. :wink:

diameter 34.3 mm • height 4.7 mm • 29 rubies • power reserve 52 hours • 18,000 semi-oscillations per hour • inhouse developed and created movement • double barrel with indirect driven, visible Maltese cross spring for almost linear torque of the power to the movement (patent pending) • classic short anchor escapement with a lower escape wheel • red gold plated, grained three-quarter plate with yellow gold plated hand-engraving of manufactory name and serial number • retracing ratchet • sunburst finish on winding wheels • Glucydur screw balance with Nivarox-1-Breguet-spring • swan-neck fine adjustment on the hand-engraved balance cock • screws flat polished, heat-blued, with bevelled edges

2 likes

Haha, dat gaat niet gebeuren, ben erg content met de GO. Zo’n Dornblüth zou wel een leuke aanvulling zijn…

Ik heb een aantal jaar terug voor het laatst naar dit merk gekeken, dus is inderdaad volledig aan mij voorbij gegaan.

Eens nadenken :thinking: Alleen jammer van de wachttijden, maar goed, zorgen voor morgen :wink:

3 likes

image

Bornova Aegean

Dimensions: 38,50mm diameter, 8,50mm height

Movement: ETA/Peseux caliber 7001

4 likes

Grappig. Nederlandse Microbrand met roots in Turkije. Er valt nog veel te leren over merken en zo… zucht.
Maar hoewel slechts 3 modellen, kan ik vooral de chronograaf absoluut niet onaardig vinden en dit ziet er best goed uit. Er valt natuurlijk veel te zeggen over design/homages/ontwerp en zo, maar toch.

Natuurlijk niet te vergelijken met Patek oid…

Als jong vintage mag. En automatisch…

Ug