Bestaat het wel? Horlogebandje met PVD studs en PVD vlindersluiting

Ik heb al jaren een Epos PVD Flieger waar ik zeer content mee ben:

Op één ding na,
Een Flieger hoort mijn inziens een bandje te hebben met studs. Op zoek naar een mooi 22mm zwart lederen band, wit/ivoren stiksel met studs.

De eerste gedachte is natuurlijk een bandje met PVD studs, echter blijkt dat een redelijk onmogelijke opdracht. Ik heb er eentje gevonden in Engeland, maar die is - volgens mij - glanzend PVD/zwart wat dan niet bij de kast past.
En, als je diverse foto’s op internet ziet dan zijn er behoorlijk wat PVD-horloges met stalen studs.

Dat glanzende PVD is wel een issue. Ook de vlindersluitingen die te koop zijn (die ik dan meteen ook wil aanschaffen) zijn veelal ook glanzend zwart en niet het matte wat ik onder “PVD” versta.

Steinhart is de enige die lijkt te hebben wat ik wil:
http://www.steinhartwatches.de/en/Bracelet-Black,24.html
http://www.steinhartwatches.de/en/Deployment-Clasp-Black-DLC-22mm-,745.html

Al twijfel ik over de “deployment clasp” aangezien daar “DLC” staat en geen PVD…

Iemand anders nog een tip voor mijn wensen en mogelijk iets dichter bij huis? Al valt Duitsland ook wel mee natuurlijk.

Alvast bedankt :smile:

PVD stands for Physical Vapor Deposition. DLC stands for “Diamond like carbon” and is a type of PVD applied coating.

PS. Die Steinhart band heeft geen zwarte studs toch?

Kun je hier iets mee?

Zwarte band met PVD studs kon ik er maar eentje van vinden. Vandaar dat ik me richt op metalen studs, daar is iets meer in te vinden.

Mmm…zwarte studs en sluiting maar dan op een bruine band. Dat is wel een andere insteek. Eens zien hoe dat er uit ziet, PVD horloge met bruine band. Wellicht wat speelser.

Zag deze toevallig voorbij komen deze week, misschien is deze band ook in “andere smaken” Te krijgen…
Succes!:+1:

En deze?

Band zwart
Studs zwart
Sticksel wit/creme

PVD is veel krasgevoeliger dan DLC. Geen ideaal materiaal voor wat jij zoekt, dus.

Goede tip!
Die ga ik zeker bestellen! Heb ik de zwarte PVD studs die ik wil en het witte stiksel. Zet ik de sluiting van de Epos wel over om deze toch een beetje in lijn te houden en de kleur van de kast en sluiting gelijk. Voor dit geld is testen wel leuk.

Dat verklaart dan waarschijnlijk ook waarom er niet heel veel PVD sluitingen zijn. Al moet ik zeggen dat mijn originele Epos het wel goed houdt. Volgende week het aanbevolen Oozoo-bandje eens bestellen, zien hoe het staat.

Ik ben benieuwd…
Krijgen we nog een foto te zien als de band er op zit???:+1: