Het is volop lijstjes tijd. Laat ik er ook maar eens een klassiekertje ingooien:
Wat is voor jouw dé aankoop geweest van 2022.
Voor mezelf is dat de nomos club. Ik wou hem al erg lang, jaren zelfs, maar er bleven altijd twijfels spoken. Dit jaar de trekker over gehaald en sindsdien mijn meest gedragen horloge.
Mijn Cartier Santos Dumont. Eerder laten schieten omdat ik deze wel prijzig vond voor wat je krijgt, maar sinds ik deze heb zijn alle andere horloges een treetje of drie in mijn achting gedaald. Wat een prettig dragend kunstwerkje, alles klopt.
Grappig wat je schrijft over de Nomos club, ik kijk er ook al jaren naar maar elke keer houdt iets ( lange lugs, compleet gepolijste kast). Misschien toch eens proberen als ik dit zo lees @Colnago
Dit jaar geïntroduceerd tot de hobby van echte horloges, na lange tijd meuk van AliExpress te hebben gedragen. Erg zijn in korte tijd veel bij gekomen, maar de volgende is toch echt mijn favoriet. De Presage cocktail time
De kleur die constant verandert bij elke licht, doorzichtige achterkant en deels skeletonized dial. Alles was bij deze perfect. Bijna direct de witte variant nog gehaald, maar dit impuls nog kunnen onderdrukken.
Er mag ook een honorable mention naar de ook recent aangeschafte Seiko 5 x Honda. Een compleet ander model, maar ook zeker niet lelijk.
Als ik er maar één mag kiezen, is dit mijn antwoord. Vooral gelet op vraag/aanbod & dat mijn plekje op de wachtlijst pas over een aantal jaarcycli in de buurt van ‘productie slot’ komt.
Ja, dat moet toch wel deze zijn.
Afgelopen voorjaar kocht ik deze en ik heb 'm héél veel gedragen, dit jaar. Dit is echt mijn ultieme zomerhorloge dat trouwens ook elke grauwe dag een beetje zonniger maakt!