Beste automatic dress watch onder 250 eur

Al mijn horloges worden bijeen gehouden door pure wilskracht, maar ik geloof dat er niet een kan doorgaan voor dresser.

1 like

Mogelijk is het Chinese Seagull iets?
Op andere watchforums zijn ze best te spreken over deze horloges.

http://www.seagullwatchstore.com/Rodina-Multi-Function-Automatic-Watch-Seagull-ST16-p/r010s2-gang.htm

2 likes

Van mij had hij wel wat lager op de pols gemogen. Dat kwam denk ik voornamelijk vanwege het kijkglaasje. 10mm is een goede dikte voor een dresser automaat vind ik, de SARB is volgens mij 11.5. En ik ben ook niet zo’n fan van de sword hands met lume. Ben wel met je eens dat qua modern in deze prijsklasse qua specs de SARB wel heer en meester is.

1 like

ja daar heb je een goed punt, de SARX heeft dat niet, maar die is wel een stukje duurder

3 likes

De oplossing is natuurlijk gewoon SARX wijzertjes kopen voor een prikkie, en deze op een SARB zetten.

Als Strapcode een keer die solid jubilee uitbrengt, wissel ik mijn laatste SKX in en ga ik op zoek naar een SARB037 met SARB009 wijzers.

Hoe noem je dit? Patatje champignonssaus of gewoon berecool?

4 likes

Citizen NH8350-83L?

Dunne polsjes, dus band was hier al ingekort, mocht je je daar zorgen om maken :slight_smile:

5 likes

Ik zag deze ook, mooi alternatief!

Geen dresser, maar wel een leuk apart horloge, te koop bij een goed aangeschreven handelaar voor 300$.

2 likes

Mooi horloge! Maar toch een diver, en met de skx007 heb ik een goed alternatief daarvoor. :smile:

1 like

Misschien ook handig om erbij te zetten wat je qua diameter zoekt, heb je dunne, gemiddelde of dikke polsen.

Mijn polsen zijn iets dikker dan gemiddeld, en daar lijkt een ‘officiele dresser’ een beetje op een damesklokje. Gelukkig is er tegenwoordig ook wat groters te koop met toch een dressy look.

3 likes

Diameter zo’n 37 tot 40mm, dikte, lastig te zeggen, maar in ieder geval een stuk dunner dan mijn skx :smile:

Een andere variant op het Bambino thema. Rhytm Watch, een hier niet echt bekend Japans merk:

Prima uurwerk & betere wijzers dan de Bambino 2 :wink:

1 like

Kijk, mooi! Ervaring mee? Qua kwaliteit e.d.?

Waarom geen mooie Tissot? 2e hands zeker binnen budget.

1 like

Idd mooie wijzers, hoewel ze ietsje forser hadden gemogen. Verder wat twijfels bij de band, die oogt wat druk. Maar daar kun je mogelijk een chique leren band opzetten.

Zeker weten een optie!

1 like

Tissot automaat binnen budget? De meeste zijn ook 2e hands wel wat duurder toch?

1 like

@koekoek Vaak wel, maar met wat geduld en wellicht een paar tientjes speling moet het zeker lukken.

@amer Geen idee of het je stijl is, maar deze is uit 2013 en full set. Op leer heel erg mooi.
Als je het niks vindt iig ter illustratie dat de prijs haalbaar is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.nl%2Fulk%2Fitm%2F222677332774

Op leder:

4 likes

Een Le Locle of Visodate moet lukken. Wellicht iets het budget oprekken.

2 likes

Nice one!