Beste automatic dress watch onder 250 eur

Ik heb een aantal budgethorloges geprobeerd maar toch is de kwaliteit niet naar wat ik zou willen en krijg ik het gevoel dat ik gewoon de prijs goed moet verhogen (wellicht ook door 1 van mijn andere horloges te verkopen). Wat zijn jullie gedachten voor een goede dress watch onder 250 eur. Orient Bambino is een duidelijke keuze, maar ben benieuwd naar wat, misschien zelfs outside of the box keuzes.

1 like

Budget nog iets verhogen en voor een Seiko Sarb gaan.

5 likes

Zeker een optie, ook vanwege de maat, mooiste zou zijn tussen 37 en max 39-40 mm

Als je een automaatje wil, dan moet je budget omhoog, ja.
Maar Bambinootjes zijn absoluut mooi.
En doe gerust anders dan de meute, Seiko’s genoeg hier

3 likes

Vintage >> modern voor dress watches. Dat staat echt buiten kijf imo.

Ook andere merken hebben een hoop te bieden qua vintage maar ik ben zelf groot Seiko fan. King Seiko is wellicht net wat boven budget maar dat ligt aan het model of je moet wat geluk hebben anders een Seiko Lord-Matic. :relieved:

5 likes

Ik kom toch vaak Seiko tegen (overigens sowieso fan van Seiko, zeker na mijn SKX007) in de price range. Maar ben toch benieuwd naar wellicht andere goede voorbeelden :slight_smile:

1 like

Moet zeggen dat ik dat wel steeds meer en meer begin in te zien (ook omdat vintage toch meer die klassieke stijl volgt). Alleen zo moeilijk in te schatten voor iemand met minder ervaring of iets wel of niet waard is, en toch ergens heb ik liever een nieuw horloge (hoe mooi vintage ook kan zijn).

Seiko dus.
Je wil gewoon bevestiging.

1 like

Haha :smile: niet per se, zoals ik zei, SARB033/035 zijn voor de hand liggende keuzes, en ook Orient Bambino

Snkl23

3 likes

Er zit nog een Seiko net onder de SARB, volgens mij zijn dat de SARY. De SRABs zijn nu vrij goedkoop te krijgen hier dus je zou eigenlijk wel gek zijn als je daar dan niet voor gaat (maar ze hebben allebei een beetje last van de Seiko obesitas.)

3 likes

Staat een sarb033 te koop voor een scherpe prijs :wink: https://link.marktplaats.nl/m1215420820

1 like

de SARY is een stap omlaag ten opzichte van de SARB en is groter en dikker

ik vind de SARB geen obesitas patiënt, dat is wat mij betreft een perfect gevormd 38mm horloge, daar kun je in dat prijssegment niks mooiers en beters voor vinden

alleen de Spirit van destijds was nog net iets mooier… die had ik nooit weg moeten doen

5 likes

Buiten het doosje
http://royallondonshop.be/product/41152-02/

1 like

:sleeping:

hahaha

Jack ‘exoten in de horlogekist’ W is ook nog wakker

gooi er eens wat mooie foto’s in oale…

2 likes

Helaas, ik heb geen dresser tot 250 euro. :no_mouth:

1 like

heb je niet een ouwe vintage die bijna uit elkaar valt die voor een dresser door zou kunnen gaan? :wink:

1 like

Helemaal mee eens: hier de mijne uit 2012 :relaxed:

3 likes

Kijk ook zeker naar vintage! Zoveel mooie dressers te vinden ruim binnen je budget. Dat niet alleen, een vintage horloge heeft ook meer karakter!
(Let op, sneller lopen, langzamer lopen en niet lopen kunnen ook vallen onder ‘karakter’)
Voor de beste bang for your buck koop je een oude Zwitser, succes met de zoektocht :smiley::+1:

1 like