Beste daily beater tussen de 1K - 2.5K

Badass Duitse degelijkheid Sinn U2 S (EMZ5), prima gebruikt te kopen vanwege de knetterharde tegimented coating.

6 likes

Zo mooi… en helaas zo duur…
Ik ga voor de U1 als ik wat ruimte heb gemaakt in de koffer :joy:

Ik zou deze Aquastar Deepstar najagen :ok_hand:t2:
Voorkeur voor grijs, maar zwart en blauw zijn ook de bom. @H47, tell me I’m wrong.

Hij komt ook in het groen!! :scream: :star_struck:

8 likes

En dat wil je als beater gebruiken? :scream: dat is een beetje alsof je met je Montante luxury gold fiets de Tourmalet op wil of met een klassieke Ferrari de Dakar rally wil winnen…(heel mooi maar ongeschikt dus) :wink:

Valt in de praktijk wel mee hoor, ik heb zowel de Aikon en de Skyracer en het gaat volgens mij meer om de balans. De Aikon heb ik in 39 mm, de grotere variant was voor mijn pols niet mooi terwijl de skyracer gewoon prima valt. De Skyracer is een beater die mag wat groot vallen. Een Aikon is in mijn optiek geen beater (net als 50% van alle suggesties
hierboven) maar dat is blijkbaar iets persoonlijks…

1 like

Over wat voor werk hebben wij het hier? Als daily beater is dit een horloge dat makkelijk vele jaren meegaat. Ik zie een daily beater als een horloge dat je elke dag kan dragen in (bijna) alle situaties.

Zou dit inderdaad niet dragen als bouwvakker :nerd_face:

1 like

Ik zie een beater als een horloge die comfortabel , betrouwbaar en bulletproof draagbaar is elke dag en in elke situatie .

De liefelijke aaibare horloges overleven dat meestal/altijd niet.

Dus

6 likes

En opvallend dat de BB36 het minst op de 2dehands markt verschijnt in vergelijking met de andere Black Bay modellen. Zegt veel over het model en hoe geliefd het bij de eigenaars is denk ik

6 likes

Dit zijn inderdaad wel beesten. En gaaf ook.

@DanielFJ

Welk gebruik versta je onder een daily beater. Wat moet het horloge goed kunnen overleven?

Ben je net zoals ik een kantoorbaan figuur? Waarbij de meest wilde avonturen die ik meemaak op dit moment trips naar de supermarkt zijn? Of ben je een echte avonturier en gaat het horloge bij jou wekelijks door een survival hell?

2 likes

4 likes

Laat ik voorop stellen dat het topic is aangemaakt omdat ik vooral heel nieuwsgierig ben naar jullie ervaringen.

Zelf draag ik tijdens mijn werk een door de baas verstrekt horloge dat onder alle omstandigheden moet kunnen presteren :sunglasses:

Qua daily beter ben ik gewoon benieuwd naar wat er tijdens het normale dagelijks veelal wordt gedragen door mijn mede liefhebbers

1 like

Klopt in die zin is het geen beater maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je op dagelijkse basis er allemaal mee doet, mijn horloge heeft weinig te lijden dus voor mij het ideale dagelijkse horloge.
De ultieme beater is natuurlijk gewoon een G-shock :grinning_face_with_smiling_eyes:

Deze Breitling chronomat op rouleaux nieuw gekocht in 1993 en tot 2017 een van de twee meestgedragen horloges van mij. De andere was de Omega constellation quartz van 1990.

2 likes

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Ik heb de keuze gemaakt voor de nieuwere versie met de tempest grey wijzerplaat.

13 likes

Er komt ook een groene binnenkort.
Kopen wat je mooi vindt zou ik zeggen :slight_smile:
Komt nog wel BTW bij overigens.

3 likes

Dat ding is 100m WR, unterdruckssicher, heeft lume en is licht anti-magnetisch. In mijn ogen prima voor dagelijks gebruik. Die kast is ook van een vorm die Wabi-sabi goed kan hebben, en het gebolde saffier is een mooie om stoten op te vangen. Stootjes, uiteraard, want ik doe niet veel, dagelijks.

Nou doe je die Sinn tekort.

1 like

Ah ja dan heb je ook geen beater nodig :rofl:

Anders kun je ook zien of je een jonggebruikte SBGV245 kunt scorren.

image

Staat er toevallig eentje in het blauw. :slight_smile:

8 likes

Echt jammer weer dat je die weg doet, ik ben er helemaal weg van.

Alleen als beater no. Ja de specs liegen er niet om maar de bezel en kast is zo fragiel als een eerstejaars prostituee.

Een beater, dan denk ik automatisch aan any Damasko. Die kunnen alles hebben.

4 likes

Veel Sinn gezien, maar what about Ball? En dan met name de Fireman Nightbreaker. Lijkt mij echt een alleskunner?

4 likes