In deze context kun je toch potverdikkie alle horloges met saffierglas gaan opdreunen die er zijn? Saffierglas maakt een horloge nog geen beater die je omhoudt als je je banden gaan verwisselen of als je je kozijnen gaat schuren met een schuurmachine? 🤷
Ik denk dat de verschillen per persoon best groot zijn als je iedereen de vraagt stelt: wat is een daily beater?
Als je de bovenstaande activiteiten niet doet, of zonder horloge doet, is een GS prima te doen als daily beater. Ik zie het zelf als een horloge voor alledaagse omstandigheden. Vind ik banden verwisselen en kozijnen schuren niet bij passen. Als je bij deze activiteiten een GS omdoet, lijkt mij dat ook verre van ideaal.
Ja laten we even de definitie vaststellen. Ik heb houvast nodig
Als je niks te beaten hebt heb je ook geen DB nodig. Dan is een GS of Sinn Flieger Chrono ook prima… maar dan zoek je gewoon ‘een dagelijks horloge’ en geen beater. TS zoekt een beater om mee te beaten toch?
Ook al ben ik vrij nieuw hier, wil ik ook even mijn duit in het zakje doen.
Ik zie mensen spreken over een dagelijks horloge. Dat moet gewoon voor de meeste , dagelijkse, gelegenheden te gebruiken zijn.
Daarna heb je de daily beater. Die is niet alleen bij de meeste gelegenheden geschikt, maar ook voor de gemiddelde klusjes. Het woord gemiddeld is hier belangrijk. Beetje licht tuinwerk is wel gemiddeld. Een half bos versnipperen niet.
En daarna heb je nog de echte beater en die is niet alleen voor de gemiddelde klusjes geschikt, maar voor alle klussen, hoe extreem ook.
Wat het hier ook lastig maakt, is dat wat voor de een normaal is, voor de ander extreem klussen is. Goed voorbeeld vind ik aan je auto klussen. Heb ik nooit gedaan. Ga ik ook nooit doen. Voor een ander is dat echter de normaalste zaak van de wereld.
Samenvattend wil ik dus pleiten voor een drietal categorieën:
daily
daily beater
beater (al dan niet met de toevoeging extreme of zo)
Is dus DE alleskunner, HET zorgeloos horloge dat overal en altijd betrouwbaar en comfortabel zijn diensten aan jou blijft verlenen.
Al het andere heb je eigenlijk niet nodig.
Ik weet dat het een rare is maar dit is echt een ideale daily beater (in ieder geval voor mij). Gemaakt van keramiek dus kan tegen een stoot, plat en past bij elke outfit.