Al wat je nodig hebt ![]()
Als ik echt het field in ga wil ik quartz, degelijkheid en makkelijk afleesbaar in alle omstandigheden.
Dan zijn er nog een hoop romantische varianten voorbij gekomen hier die ik zelf te mooi vind om mee te rausen in de natuur.
Zoals bijvoorbeeld iconen als de Hamilton, de Explorer 36 mm en de Alpinist.
Als alternatief wellicht mijn SKX 007 of mijn 317j.
Benrus, Hamilton en Bulova werden niet voor niets vaak ingeruild door Gi’s in de Vietnam voor een Seiko.
De mooiste field watch vind ik echter een Bulova gedragen door een soldaat van de 82nd Airborne.
Deze is te zien in het vrijheids museum in Groesbeek.
Het type wordt een Bund-strap genoemd. Wat je op die foto ziet is een mix van bandjes en dus niet een specifiek merk/model.
Tja, naast zes Grand Seiko’s heb ik momenteel alleen nog maar duurdere Seiko’s. Een SJE083 King Seiko, deze SJE085, en de SJE099 Marinemaster. In deze prijsklasse maken ze echt heel, heel erg fijne horloges die de concurrentie met een Longines en Tudor rustig aan kunnen gaan, ook al zitten mensen steeds over het gebrek aan COSC achtige accuratesse te klagen.
Ik geef wel toe dat de clasp van de Marinemaster belachelijk is.

Dit lijkt me wel een knaller, heb zelf een Lum-Tec en de kwaliteit is echt goed! Deze is helaas te groot voor mijn pols. Combat Field X4 Titanium – LÜM-TEC