Beste forum vrienden,
Er is weer een itch die gescratcht moet worden en ditmaal mag het een goedkopere alleskunner worden.
Ik wil graag een echte fieldwatch en ik heb mijn oog op 2 modellen laten vallen maar beide hebben net iets waardoor ik net niet overtuigd ben.
CWC GS sapphire: een echte milspec fieldwatch en 200m waterdicht MAAR Quartz.
Hamilton Khaki Field: ook een echte klassieker MAAR “fauxtina” en maar 50m waterdicht.
Als ik kon kiezen had ik de CWC met het uurwerk van de Hamilton.
Zijn er modellen die ik over het hoofd zie? 2e hands is zeker ook een optie. Budget 500,-.
2 likes
CWC en Hamilton zijn beide goede horloges,
Maar kijk eens naar bij Vario ( microbrand ) de 1945 D12
Hier heb ik het horloge beschreven:
Toch nog ff een fotootje van de lume op de kroon.
[IMG_1563]
De lume ansich is idd best goed. Ik kon vanmorgen nog steeds een beetje aflezen hoe laat het was ( zonder leesbril ) . Alleen net te zwak voor de telefoon camera om op te pakken.
Zoveel keuzes… succes met je keuzes.
7 likes
JuKo
23 oktober 2023 om 17:33
3
Marathon en Boldr zou je ook eens naar kunnen kijken.
6 likes
louis
23 oktober 2023 om 17:38
4
Quartz voor een fieldwatch lijkt me helemaal goed…
10 likes
Magnel
23 oktober 2023 om 17:39
5
Zijn veel leuke fieldwatches te vinden. Kijk hier ook ‘s voor inspiratie:
Beste allen,
Denk dat iedereen het wel kent… De zoektocht naar een nieuw horloge.
Momenteel heb ik een Seiko SKX023 die ik eigenlijk dagelijks draag… Prima formaat en lekker draagbaar.
Echter kriebelt het wel een beetje voor een andere daily. Idealiter zou ik graag een Explorer of Black Bay 36 aanschaffen… Maar die prijs kan ik toch niet echt rechtvaardigen voor mijzelf.
Maar goed, wel richting een field watch dus. 38mm is wel een beetje de max vind ikzelf en de 46mm lug-to-lug van de SKX023…
2 likes
Het is een pilots horloge, maar wat mij betreft kan ie door als een fieldwatch. 100m, 80 uur reserve, geen faux patina. Wel iets boven budget nieuw, maar dat is geheel volgens hf richtlijnen
Anders wat @JuKo zegt, een marathon gpq heb je in Quartz en automaat met twee verschillende lume (tritium tubes en mariglow oid)
7 likes
Zelf ben ik in het bezit van 2 timex expedition horloges. Bevallen zeer goed en voor je budget kan je er evt 2 verschillende kopen.
Evt ook met quartz op zonnenergie, past m.i. erg goed bij het gebruik.
1 like
Kijk!! Deze had ik nog niet gezien zonder gele lume! Super!
1 like
Rugter
23 oktober 2023 om 17:47
11
Valt dit ook onder de field watches?
6 likes
De Marathon heb ik ook naar gekeken maar is helaas maar 30m waterdicht…
1 like
JuKo
23 oktober 2023 om 17:55
13
Zeker weten!
Ik heb nooit nog eens op de zwarte Everest zitten jagen, maar was te laat.
Ah ja! Ik zie het nu ook. Stom van me. Verder is ie wel tof.
Hè %# } door dit topic krijg ik ineens zin in een Boldr Venture Carbon Black… uiteraard nergens meer te verkrijgen
2 likes
Ja! Alleen altijd uitverkocht…
Ik snap alleen niet waarom het een pilot watch genoemd wordt…
Dit model van Hamilton is de voorloper van de CWC Mellor. Het was een jaren 70 MOD horloge…( de Cwc Mellor is 5 atm trouwens )
2 likes
Deze schurkt imho wel tegen het fieldwatch principe aan.
Maar wordt nooit genoemd.
Wellicht 2e hands te vinden.
Certina DS-2
200M WR Powermatic 80 uurwerk dus lekkere automatische grab en go met een kleine 80 uur gangreserve.
15 likes
Mattma
23 oktober 2023 om 18:22
19
Uiteraard boven budget maar ja…
9 likes
Als we dan toch iets buiten budget gaan is deze baltic zeker een kandidaat!
3 likes