Of iets van RZE bijvoorbeeld deze valour.
(Deze is wel ruim binnen budget)
Of iets van RZE bijvoorbeeld deze valour.
(Deze is wel ruim binnen budget)
50m waterdicht ipv 200 bij de saffier…
Fauxtina! Het is niet zo makkelijk als het lijkt haha
Deze gaat bij mij mee het veld in…#letterlijk
Voordelen: geen stress om krasjes en geld over voor iets anders leuks…
Ik ga het begrip ‘field watch’ interpreteren als vaag outdoorsy en (retro) militair, en wat uiteenlopende horloges posten. Ik heb zelf overigens alleen met de Citizen ervaring - die zou ik absoluut aanbevelen.
In quartz, de automaat is nét te duur. Wel leuk blauw, op BOR en saffier (quartz heeft hesalite).
Zelfs de naam is al over het budget van €500.
Mijn stem gaat uit naar een Smiths Explorer (heb zelf de gilt dial variant) of een Traska Summiteer. Met beide moet je een beetje geluk hebben met 2ehands aanbod, maar zijn zeker de jacht/wacht waard.
Traska heeft zelfs nog wat extra field watch appeal door de coating die ze geven op hun horloges, waardoor ze enorm kras bestendig zijn.
De bovenstaande 38mm Gen 4 (niet mijn foto) heb ik deze zomer voor 550 kunnen overnemen, dus eerdere uitgaven zijn zeker binnen budget te vinden.
En voor de goede orde, nog even de standaard HF onzin: “als je nog even doorspaart/je budget wat oprekt, dan…” kan de Seiko ‘Baby Alpinist’ nog wat zijn.
Smiths prs29/w10👌🏼
Ik kom deze tegen, ken het merk niet, er zit een NH36A in, is 200m waterdicht en heeft een titanium kast en net binnen budget
geen idee of ie nog verkrijgbaar is
ik zou zelf gewoon voor de Hamilton gaan
@louis, Louis, ik vind die Timex x Snoopy van @Jean_VandeLanotte wel
een goed voorbeeld voor een humorvolle “Timex Expedition Scout” Field watch, ja toch ?
Hamiltons zonder faux patina en met 100m WR zijn toch wel te vinden? List zijn deze net boven budget, maar Hamiltons willen nog wel eens ergens in de aanbieding zijn.
Haha, deze keer kon ik me inhouden. TS wil duidelijk safier, en het liefst een automaat en hoge waterdichtheid. De mijne heeft plexi en quartz en 5ATM.
Na ervaring met een alba, timex, citizen en boldr in de smaak fieldwatch zou ik de citizen bovenaan zitten, gevolgd door de boldr, timex en tot slot de alba.
Geen van deze modellen is slecht; enkel de specs maken een stap omhoog.
Van de Timex heb ik helaas geen foto paraat. Deze was zeer vergelijkbaar met de alba, maar was voorzien van een schroefkroon en saffier.
Die citizen staat in het blauw als zwarte middel geloof ik. Ik meen mij een kras op de bezel te herinneren, maar dat is bijna verplicht bij een beetje fieldwatch imho.