Ik ben vereerd, @Hans_Groenewegen, Hans.
@louis, Louis, déze Timex Fieldwatch bedoelt Hans:
Deze heb ik o.a. in de horlogedozen:
Smiths PRS-29A, handopwinder:
CWC G10, quartz, 1989-issued:
Smiths PRS-47 Commando, automaat:
Smiths PRS-10, quartz:
Serica 4512 WMB, handopwinder:
Baltany D12, quartz, ‘el cheapo’:
Allen gebruikt onder de €500,- verkrijgbaar, sommige nieuw onder €500,-. De laatste €110,-.
Is die baltany een Quartz?
Ja.
Als fieldwatch is elke variant van de G10 prima geschikt maar als daily beater is de CWC GS Sapphire wel mijn favoriet vanwege de specs.
Prima lume en altijd goed afleesbaar. En het batterijtje gaat heeeeeeel lang mee. De Precista PRS-10 is zo mogelijk nog beter afleesbaar vanwege nog betere lume en een mooiere wijzerplaat/wijzer combinatie.
Ze vallen wel wat klein op mijn 19cm polsen maar dat vind ik geen enkel probleem, hun uitstraling compenseert het formaat.
Hier de Precista en de GS2000
Al veel moois zien voorbijkomen in dit topic
En zelf kom ik toevallig dit horloge tegen vanmorgen
Kende het merk Maven nog niet
ze hebben een scherp geprijsde toolwatch-achtige in het gamma, de MUS+
een automaat, Miyota 8215
saffier glas,
zandgestraalde kast, 38mm dia.
200m waterdicht
in aanbieding voor 315€
en daarbij, het ziet er nog goed uit vind ik zelf
6 verschillende kleurzettingen
Die met de groene plaat is tof
Zeker, ook weer een aantal waarvan ik ook het bestaan niet wist
Met 41mm best groot, vergeleken met de meeste andere fieldwatches hier.
Eens, maar met een L to L van 46.6 mm (47 mm) is deze field ook geschikt voor jou pols Paul
Ik zie hier idd een aantal horloges bij zitten die ik niet ken.
Keuze genoeg zo.
Hoe is de Timex Expedition North niet genoemd?
350 euro, 200m, automatic, titanium, interessant modern design.
Timex heeft sowieso veel leuke field watches.
I care!
In klassieke HF-teneur zeg ik “Budget x 3,5 maal doen, en zien of je op Chrono dit vindt”:
Ik heb veel field watches gehad, maar dit is de shit. Hieronder een overzichtje van m’n exen (en één Nomos als dark horse)…
De Glycine Combat was erg goed, maar wel met uiterst matige lume en een ghost datum. Ik vond 'm op termijn ook een tandje te groot. Maar toch. Eervolle vermelding waard.
De OG Alpinist was natuurlijk de ultieme budget knaller destijds. Tegenwoordig moet je zoeken voor de moderne opvolger voor zo’n prijsje, maar evengoed erg solide. Mooi waterdicht, goeie lume, prachtige wijzerplaten.
Is dit een field watch? Tja, los van het feit dat ie vijf keer te duur is, heeft hij wel 200m WR, AR coated saffier en (zij het matige) lume. Met 36mm een verbazingwekkend capabele fieldwatch-achtige.
De Yema Flygraf wordt officieel als piloot vermarkt, maar het is een erg, erg capabele field watch. Redelijk goede lume, saffier, erg mooie kast en 300m waterdicht. Ik kan er weinig tegenin brengen behalve de dikte van 13mm. Die werd me te gortig.
A propos piloten, ik zou zonder twijfel mijn Archimede in het veld gebruiken. Fantastische lume, 100m waterdicht, AR coated saffier, en met 39 x 10mm grootte een genot om te dragen. Geen traditionele field watch, maar wel inzetbaar. Net als de Nomos heb ik dit horloge ook nog steeds.
De Moderne Alpinist. Prachtig. Ik mis 'm regelmatig. Uiteindelijk gesneuveld om m’n huidige limited te bekostigen, maar in alle opzichten een geweldige field watch. Wel een tandje dik met 13mm, maar draagt goed.
De Hammie. Geweldig horloge. 100m waterdicht, super van proportie. De lume is matig, maar de kastvorm is echt geweldig. Rond 11mm dik, 38mm groot, prima zo. Uiteindelijk weg gegaan omdat het saffier een vokking spiegel is. Ik kon er niks mee, wat jammer is, omdat dit m’n favoriet was tot nu toe.
De Smiths PRS29. Fantastische lume, mooi AR coated saffier, 100m waterdicht, met een handwinder dus lekker plat, en maar 36mm. Heeft niet de charme van de Hamilton, maar is zeker zo capabel, ook dankzij de 20.000 A/m anti-magnetisme dankzij de Faraday kooi.
Als je er eentje kunt bestellen zou ik dit in de buurt van de 500 Euro zeker aan kunnen raden. Uiteindelijk weg gegaan om m’n huidige limited Alpinist te bekostigen. Eerlijk is eerlijk, ik kan zo niet zeggen dat de Smiths minder is dan die limited. De Seiko is mooier afgewerkt, maar is dan ook een factor 6 duurder ,qua listprijs.
Smiths is een aanradertje.
Terecht. Mooi! Is de Hammie inmiddels ontspiegeld?
En de webshop gaat dit weekend weer open, geloof ik.
Klopt, maar de PRS-29A is er in 2024 pas weer.