Beste GADA horloge?

1 like

Alleen de plaat dan

1 like

Alternatief,

6R uurwerk, the very best 7S,

van Seiko

sarb044_52215_f4c4af67-2c35-4844-9263-e1eeea8e85d9_compact

Very Special !

Dat is correct. De meeste mensen die het überhaupt kunnen betalen zullen het horloge niet dagelijks door weer en wind dragen. Dat is gewoon zonde, vindt de gemiddelde persoon. Als je echt geld als water hebt, dan zou ik begrijpen dat je een horloge van 5K als beater hebt.

Dat zou erg zonde zijn en waarschijnlijk sla je jezelf voor je gezicht als er een kras op komt.

Ligt natuurlijk aan de interpretatie. Ga je werkelijk alles doen met zo’n horloge; waarschijnlijk niet. Wel is het een gaaf idee dat het kan. Hoeveel mensen gaan er duiken met een submariner bijvoorbeeld? Overigens vind ik een krasje niet het einde van de wereld, maar misschien veranderd dat als ik een dj heb :stuck_out_tongue:.

1 like

Daarin verschillen we dan van mening. Ik heb zeker geen geld als water, maar heb de afgelopen 2 jaar een Submariner date als dagelijks horloge gebruikt, dus ook mee in de tuin gewerkt en op vakanties dag en nacht omgehad. Ik had deze gewoon nieuw bij de dealer gekocht (zonder BTW, dat wel :wink:), en vorige maand verkocht voor hetzelfde. Heeft dus niets gekost.
Dit soort horloges is gemaakt voor dagelijks gebruik, en kunnen gerust tegen een stootje. Het is juist belachelijk om ze niet of heel weinig te dragen. Waarom zou je zo veel geld uitgeven voor kwaliteit en robuustheid, om er vervolgens niet dagelijks van te genieten? Dat is pas zonde.
Als je je alleen maar zorgen maakt over waardeverlies of een krasje, heb je een horloge gekocht wat je je eigenlijk niet kunt veroorloven. Een goed horloge is trouwens ook gewoon prima op te knappen na intensief gebruik.
Uiteraard heb ik ook horloges die ik minder vaak draag, maar dat heeft met voorkeur te maken, of draagcomfort.

8 likes

Het mooie is dat je hem voor hetzelfde geld hebt kunnen verkopen, maar de aanschaf van zo’n horloge is voor de gemiddelde man of vrouw ongeveer drie tot vier maandsalarissen. Als iemand met een modaal inkomen (waar 70% van Nederland nog onder zit) zodanig lang gespaard heeft om een Rolex Submariner te kunnen kopen, dan kan ik je verzekeren dat hij of zij een gat in de muur slaat als het horloge beschadigd raakt.

Vlak Tutima ook niet uit. Goede prijs, kwaliteit, Duits design, 200m waterdicht en veel andere topspecificaties.

4 likes

Voor iemand die graag vintage lijkt te dragen maak je je aardig druk om een mogelijk krasje :wink:.

Niet origineel, maar daarom juist een goede kandidaat:

Een echte ā€˜GADA’ bestaat in mijn ogen niet, maar deze kan voor mij toch 80% van de gelegenheden mee.

Want: kan nog wel onder een pak (als niet te formeel), kan op een spijkerbroek, kan mee zwemmen, is redelijk ā€˜onder de radar’, kan tegen een stootje, heeft een fijne snelverstelling in de band, draagt comfortabel, niet te groot/klein,…

1 like

Ik niet, maar ik kan me dat erg goed voorstellen voor zo’n waardevol nieuw horloge.

1 like

Voor mij deze, wel gevoelig voor krassen. Gaat overal mee naar toe werk, vakantie, zee etc.

4 likes

1 like

maar die PRIJS

1 like

Hoezo krast hij makkekijk?

De AR coating krast makkelijk, maar ik heb die zelf verwijderd met polywatch. Nu geen probleem meer. Verder is de behuizing niet super krasbestendig, maar vind dat persoonlijk nogal meevallen…

1 like

Ik zie een paar aardige kandidaten maar…;

Altijd inzetbaar, altijd op tijd!

5 likes

M

Al drie weken overal mee naar toe

9 likes

Die Tudor verdient beter…:wink:

2 likes