Beste herenhorloge tot €250

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een horloge (van max. €250) om als cadeau aan mijn vader te geven, maar helaas ken ik hier zelf niet zoveel van. Toen ik op google zocht wat het beste was dat ik zou kunnen kopen kwam ik op dit forum terecht :slight_smile:

Heeft iemand van jullie eventueel tips? Ik zoek een horloge met een eerder klassieke look (geen sportieve of ‘militaire’ uitstraling), en liefst Arabische cijfers (streepjes zijn ook goed, maar mijn vader heeft iets tegen Romeinse cijfers :p).

Als studente heb ik jammer genoeg geen groot budget, maar ik hoop toch iets leuk te kunnen geven :slight_smile:
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Imme

8 likes

Seiko 5.

Veel is er al te vinden op het forum:

https://www.horlogeforum.nl/search?context=topic&context_id=209991&q=250%20euro&skip_context=true

Wat te denken van een Maen? Een Brooklyn 39? Eventueel met een moonphase.

Wat voor type is je vader.
Casual: Voor Seiko’tje gaan bijvoorbeeld een 5-je
Sportief: Invicta pro diver, echt een beater die ook tegen wat ruiger werk kan.

Maar je kunt sowieso ook naar andere merken kijken zoals Casio, Gshock, etc.

Maar kan ook zijn dat hij Vintage horloges gaaf vind. Tweedehands is er gigantisch veel te vinden. Ook voor die prijs. Maar hou wel rekening dat je voor die prijs geen grootheden zal vinden zoals Rolex, AP, PP, etc…

Hij is wel sportief en draagt vaak een sportief horloge, maar onlangs zei hij dat hij eens een horloge zou moeten kopen die hij kan dragen bij bv een kostuum (binnenkort moet hij ook naar een trouwfeest). Dus ik denk dat bijvoorbeeld de Brooklyn 39 (die 15Guus hierboven linkte) wel de juiste look heeft.

Ik besef dat €250 geen geweldig budget is, maar ik ben vooral op zoek naar het horloge met de beste kwaliteit dat ik voor die prijs kan krijgen.

2 likes

Quartz of mechanisch ?

Orient Bambino :+1:t2: Veel mogelijkheden in stijl en een topper voor het geld.

6 likes

Dat begrijp ik. Natuurlijk kun je genoeg leuks krijgen voor die prijs. Attendeerde er alleen op dat je niet al te hoge verwachtingen heb. Het komt nogal eens voor dat mensen hier verwachtingen hebben, met name als ze een horloge van iemand hebben gekregen of ergens hebben gevonden. :grimacing:

Maar ik ben zelf niet echt bekend met dreswatches behalve Vintage horloges die nogal vaak die stijl hebben. Tweedehands kun je veel gelegenheids horloges vinden. Misschien zelfs een meistersinger of een Junghans. Maar misschien ben ik een beetje voorbarig.

Die had ik idd nog niet genoemd. Die heeft idd ook leuke horloges voor dat geld.

1 like

Denk ook aan het formaat. Misschien handig om te vermelden wat je vader momenteel draagt. Kan dat meegenomen worden in het advies.

Is mechanisch een optie voor max €250? Mijn vader staat in de winkelvitrines vaak te kijken naar mechanische horloges, maar dat gaat dan altijd om horloges die ver buiten mijn budget vallen :stuck_out_tongue:

Hij vindt mechanisch dus wel leuk, maar quartz-horloges ook, dus het hangt af van de kwaliteit.
Als er binnen mijn budget geen ‘betrouwbare’ mechanische horloges zijn, dan liever een goeie quartz :wink:

2 likes

De horloge die hij nu dagelijks draagt is 43mm, en die is wel mooi in verhouding met zijn pols.

1 like

Dan zou ik daar rekening mee houden…
39mm kan dan te klein zijn…

Alle Seiko 5 horloges zijn automaat en daar zijn er genoeg van te vinden in je budget. Ze zijn niet de nauwkeurigste, maar loopt toch nog ongeveer +/-15 seconde per dag.

1 like

Hier al genoemd, maar Oriënt is voor t budget goed te doen!

Dit is ook wel een erg mooie, is nog een automaat ook :+1:

2 likes

Seiko SRPA25 (blauw) of SRPA23 (zilver/wit) zijn automaten die je in die prijsklasse kunt vinden. Afmeting 42mm die door de dunne rand iets groter draagt.

Die van jou?

Tissot Everytime en PR serie zijn binnen dat budget te vinden ( quartz ) deze modellen zijn er in diverse uitvoeringen, en hebben volgens mij ook saffier glas.