Beste high end quartz

Het is ook een beetje krom om een vergelijking te maken met een GS. Ik doe totaal geen afbreuk aan beide horloges, maar alle 3 horloges liggen in andere prijsklasse. De afwerking van de GS is uiteraard veel hoger, maar dat mag ook wel tegen 3x de verkoopwaarde. @Tefuly had het makkelijker kunnen maken met een indicatie van een prijs. Ik zelf vind tm 1k de longines een erg sterke keus. Mocht je dit uitrekken, dan is GS zeker een optie.

Veel preciezer dan dit wordt het niet @Tefuly

Die ster op de dial bij GS is voor extreem nauwkeurig

1 like

In de ETA stal heb je ook de Certina Precidrive horloges, als het om nauwkeurigheid gaat. Bovendien vind ik de kwaliteit van mijn DS Action (afgezet tegen de prijs natuurlijk) uitstekend.

Wat je bij de VHP wel krijgt is dat de secondenwijzer netjes op alle indices loopt, en dat is bij de Precidrive uurwerken niet het geval.

1 like

Rolex Oysterquartz

Bekijk deze interessante video even over de verschillen in movements. Dan kom je er achter dat er nog flinke verschillen zitten tussen Quartz movements. Je ziet ook hoe de seconden wijzers lopen.

1 like

Is inderdaad waar, had ik beter gedaan.
Mijn prijsklasse dat ik naartoe wil sparen voor de volgende is 1K ongeveer.

1 like

Ik ben redelijk aan mijn Breitling gehecht. Quartz-technologie is ideaal.

8 likes

Dit zijn mijn favorieten

En de Longines die een stuk goedkoper is.

10 likes

die citizen is inderdaad ook wel een prachtbeestje!

Deze vind ik ook echt prachtig! Mijn budget moet wel jammer genoeg nog opgespaard worden en tegen dan zal dit prachtig horloge al weg zijn :frowning:

1 like

Een oudere GS moet daarvoor lukken (met het 8J uurwerk) en een Longines VHP ook.

Kijk ook even naar Longines

Moest meteen aan deze denken (en aan die F.P. Journe)… maar die prijs pfff haha

1 like

Prachtige horloges dat zeker, maar dan zal ik nog heel lang mogen sparen

Ik heb zelf de Breitling Aerospace gehad en nu deze GS, beide lopen “spot on”! :ok_hand:t2:

5 likes

Dat zijn m’n favorieten. de GS heb ik nog, de Chronomaster is verdwenen.

Nee hoor. Daar is niks fouts aan.

Is mij te steriel. :slight_smile: Wel een nog beter uurwerk. :+1:

Dit is de SBGV239. Die is groen-blauw. :wink:

2 likes

De Breitling Aerospace is een heerlijk horloge, titanium lichtgewicht kast en bracelet, thermo gecompenseerde SuperQuartz, chronograaf, tweede tijdzone, timer en zelfs een freakin’ minute repeater. Oh en nachtkijkervriendelijke displayverlichting, ik wist ook niet dat ik het nodig had, maar hoe kun je nu zonder?

3 likes

Lijkt mij precies genoeg :grin:

2 likes

MUST have 2022 :+1:

1 like

Serious Business Quartz

5 likes