Beste high end quartz

Ik heb deze ook en hij is bizar nauwkeurig

1 like

Kreeg een vraag over eigen foto’s. Ik ben een bizar slechte fotograaf, maar hierbij een poging:

Horloge in september gekocht, op oudejaarsavond gebruikt om het nieuwjaar in te luiden :grinning:
Geen afwijking in die tijd.

2 likes

Deze is wel heel gaaf!

High end Quartz onder €1000 zal eerder high precision zijn. Niet blauw maar wel heel gaaf een Bulova.

Verder de Longines VHP is fantastisch en je moet eigenlijk een slowmotion opname zien hoe de secondewijzer verspringt.

1 like

Mijn favoriete quartz:

3 likes

Ja, teleurstellend :wink:

Ik ken andere merken die dat echt beter doen.

Edit: en hoe weet ik dat?

Maar het lijkt wel alsof de secondewijzer van de Citizen niet helemaal uitgelijnd is.

Het is niet de Citizen waar ik op doelde (meer Grand Seiko met de secondenwijzer die in twee stappen gaat), maar ik kan je verzekeren dat zowel de Citizen als de VHP exact op de indices tikken.

Op een video met meerdere horloges is dat moeilijk te beoordelen, vanwege de schuine hoek.

De Citizen tikt trouwens mooier, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat daarvan de secondenwijzer lichter is. De VHP heeft een soort wobbeltje aan het einde van iedere stap.

1 like

Het is moeilijk te zeggen wat voor een ander “high end” is. Voor mij zou een Casio Oceanus voor een quartz behoorlijk high end zijn. De afwerking is erg fraai voor de prijs. Radio controlled, world time, “perpetual calendar” en er zit zeker wat mooi blauw spul bij. Ik zou dan zelf ook nog voor titanium gaan (en me er niet eens aan ergeren dat het sneller krast dan eenzelfde horloge in RVS). Qua prijs range moet je denken aan €500 tot €2500.

Dat is valsspelen :innocent:

2 likes

Geen problemen mee als je daarmee een winner in handen hebt :innocent:

2 likes

Maar het is geen high accuracy quartz, naar mijn mening.

Mijn Citizens synchroniseren ook iedere dag, dus die staan altijd op tijd. Maar het is wel een beetje fietsen met zijwieltjes natuurlijk :wink:

3 likes

ETA thermo-compensated quartz movement

1 like

Maar ruim 3k over budget :stuck_out_tongue:

:rofl::rofl::rofl:

En de mijne :wink:

1 like

Een GS 9F quartz heeft naast dat hij de secondenwijzer in twee stapjes laat verspringen ook een anti backlash systeem om zo’n wobbeltje te voorkomen.

3 likes

Klopt, dat zou de VHP ook moeten hebben. In slow motion zie je dat de wijzer net iets voorbij de index gaat, dan even terug veert, en uiteindelijk precies (dat wel!) op de index landt.

redelijk accuraat dingetje :smiley:

4 likes