Nee, ik heb een Seiko Dolce gehad, met het 8F uurwerk. Een GS met 8F of 9F uurwerk staat nog op het lijstje
Ik heb dat al eens eerder uitgelegd, maar de toon van @WilSeiko zijn reactie schoot me een beetje in het verkeerde keelgat. Ik heb een tijdje met een slow motion camera getest, met mijn GPS horloge als referentie. Belangrijk daarbij is dat de frame rate fixed is (dus b.v. 240 FPS). Maar vijftien keer een handmatige meting en vervolgens middelen over die vijftien metingen blijkt voor mijn doel net zo nauwkeurig te zijn (met een timing app, en een NTP-gesynchroniseerde laptop als referentie).
De clou is dat je b.v. op 1 januari meet (31 december vorig jaar in mijn geval) en een jaar later opnieuw, met dezelfde tijdbron als referentie. Daarom ook hetzij een computer die je zojuist hebt gesynchroniseerd met een bekende NTP-server of een GPS-horloge.
Ik weet dat ze in het HAQ-forum van Watchuseek voornamelijk slow motion opnames gebruiken om te meten (met de NTP- of GPS-tijd als referentie). Maar zoals gezegd, zolang het om tienden van seconden gaat vind ik handmatig meten ook bruikbaar. Je moet alleen tenminste tien metingen uitvoeren, en liefst meer.
In 2018 en 2019 heb ik maandelijks gemeten, en dan zie je de seizoensinvloeden (b.v. horloge langdurig in de doos in een koude slaapkamer in de winter).

5,3 en 5,1 zijn afgerond 5…
Klopt … daarom zei ik ook dat je bij minder dan 6 seconden eigenlijk niet hoort te klagen. Bij minder dan 5,5 zeker niet.