Beste horloge aankoop 2023

Draagt heeeeerlijk!!

19 likes

De eerste van het afgelopen jaar, de Ball Endurance 1917 ijsblauw.

Topkwaliteit en een mooie plaat, kast en gravure.

29 likes

Dat is m’n laatste. :star_struck:

38 likes

24 likes

De reden daarvoor was dat ik de SBGA461 al heb gehad. De huidige SLGA015 is een waar genot, maar de Santos had ik nooit zo zien aankomen. Ik ben zelf echt verrast hoe erg ik verknocht ben geraakt aan dat horloge. Terwijl ik het eerst niks vond.

1 like

Toch ook maar even meedoen aangezien er weer heel wat horloges aangeschaft zijn dit jaar.

Beste aankoop was deze Omega uit 1954.

Totdat ik een TNG Yachttimer zag op een veilingsite en dacht: die is mooi met al die kleuren!! En dit type horloge had ikzelf nog nooit gezien eigenlijk dus vanaf vorige maand is mijn beste aankoop de TNG Yachttimer.

Maaaaaar mijn beste aankoop kan nog veranderen want er zijn nog 2 horloges onderweg waaronder een Citizen super titanium eco-drive 12 kant bezel/glasrand dus nog even wachten tot deze binnen is voordat ik beslis!

Wordt vervolgd!!

12 likes

Is er nu al n stukje vd lume op de bezel bij de 5 er al af?
Schijnt n euvel te zijn met de Pelagos en vrees dat de mijne t elk moment ook kan gebeuren…

Congrats! Deze is beter in balans qua dikte tov panomatic lunar.

Mijn beste aankoop dit jaar!!

10 likes

Wat een mooie horloges komen er weer voorbij.

Als Grand Seiko diehard, merkte ik afgelopen jaar dat de liefde voor het merk (helaas) is bekoeld. Teveel limiteds, de manier waarop ze dealers van het eerste uur en pioniers in Europa om het merk te promoten aan de kant hebben gezet. Factoren die voor mij hebben meegewogen in de beslissing om een ander kant op te gaan.

Los van het feit dat ze gewoon geen model hebben dat aan al mijn wensen voldoet.

Dus. Mijn beste of meest waardevolle, in de zin van ook emotionele waarde, is deze:

Want grotendeels van mijn gezin gekregen voor mijn 50ste verjaardag en sinds 2015 al bovenaan mijn lijst.

Dan deze, omdat GS geen allrounder zonder duiker- of gmtbezel heeft met lume.

Het eerst horloge in mijn HF carrière dat ik voor een tweede keer aangeschaft heb gewoon omdat ik het één van de meest praktische, ondergewaardeerde en mooiste Omega vindt.

34 likes

De enige en dus per definitie de beste:

36 likes

Ik sluit me aan bij Jaco. Mooiste gaat mij dan misschien net te ver, maar dat zit hem meer in de defenitie ‘‘mooiste’’ . In mijn ogen kan een toolwatch dat moeilijk zijn.
Maar beste aankoop. Misschien wel ja, ik heb hem 2x gedaan dit jaar :smiley:
Fantastisch, immer afleesbaar horloge in perfecte maat.

Een tweede kandidaat, die hopelijk volgend jaar mijn pols vindt en dus daarom nu niet mee mag spelen, strijdt met de winnaar dit jaar. Dat is nu wat ik bedoel met mooi, De afwerking en details van dit horloge :heart_eyes:

22 likes

Blijft een topper, Jan!

1 like

Het is een mooi jaar geweest, Friso!

1 like

Saaier kan ik het niet maken

13 likes

Voor mij deze.

Op papier vinkte het eigenlijk alles af. 38mm, titanium en van een merk met wat historie. Ik draag hem met heel veel plezier!

25 likes

Voor mij is het dit horloge wat alle boxen aantikt. Ik heb m dan ook bijna 24/7 aan. Ik rouleer alleen nog met bandjes.

11 likes

Deze gmt is mijn beste aankoop dit jaar, komt nog maar zelden van de pols af.

33 likes

Dank je Boris, op horlogevlak zeker :+1:

Prachtig he man :wink:

1 like