Beste horloge aankoop 2023

Het is alweer december, dus lijstjestijd :partying_face:
Net als vorig jaar zou ik het leuk vinden om van iedereen te lezen welk horloge voor jullie dé aankoop van het jaar was.

Ik trap af met de mijne. Het was een jaar met veel aankopen, met de focus op ‘het mag al eens iets anders zijn’ maar deze bescheiden rakker topte ze wat mij betreft allemaal. De universal geneve ferrovie dello stato. De prachtige emaille plaat, en het sober kleurenpallet zorgt er voor dat ieder bandje hem staat. Met een eveneens bescheiden 36mm cushion case draagt ie ook nog eens geweldig.

Vrede zij met u :v:

123 likes

63 likes

68 likes

Zonder twijfel.

Het is een heruitgave van de
Citizen Quartz E.F.A. (Extra Fine Adjustment) uit 1973 maar nu met hedendaagse Eco-drive technologie.

Het originele ontwerp en kastvorm is zeer geslaagd na 50 jaar. De ronde schotel ( ufo ) kastvorm was vroeger de inspiratie voor het ontwerp.
De nieuwe Eco-drive uurwerk is flink op vooruit gegaan met 365 dagen reserve power na een volledig lading.
De zwarte wijzerplaat met sterhemel en robijnen indices maken het verschil. Het feit dat het L.E. 1200 stuks is maak hem nog bijzonder.
Ben zeer content ermee.

48 likes

Leuk ook om er het uitgebreide verhaal bij te lezen. :joy:

4 likes


Still in love :yum::heart_eyes:

30 likes

1 aankoop dit jaar. Nou ja, eigenlijk 2, maar 1 komt pas in 2024.

Maar om nou te roepen dat dit dé aankoop van het jaar is, is natuurlijk overdreven, aangezien er geen andere aankoop is om mee te vergelijken.

Ik kan wel vertellen dat dit eigenlijk de enige aankoop is, die ik dit jaar wilde doen. Met uitzondering van een bepaalde 1521 of de HFLE dan. Dat is meer een project :sweat_smile:

Kijk nou toch, wat een kampioen!

29 likes

Leuk topic. :+1:

In totaal zijn er 19 horloges in 2023 bij mij komen logeren. Ik heb een drietal die eruit springen…

  • De Formex Essence Leggera…die is het langst gebleven en was gewoon een supertof en niet-alledaags ding.

  • De Tissot PRX als model. Ik heb er 6 gehad dit jaar vlak achter elkaar…zegt ook wel iets. De lekkere foute gouden versie was Tony S. in person :muscle:

  • De Citizen Promaster eco-drive Duratect Titanium. Gewoon alles wat je nodig hebt en dat voor nog geen eur 200. Deze is er ook gewoon nog in de collectie.

Op naar 2024…

47 likes

True :joy:

2 likes

Ik kan niet kiezen , met alle twee even blij …

55 likes

Nou, das niet zo moeilijk.
Mijn grail :grin:

Misschien wel beste aankoop in mn leven (qua horloges dan :grin:)

56 likes

Onder het motto: Oud maar goud :trophy:

2 likes

In de zomer een midweek naar Düsseldorf geweest om in de bekende konigsallee naar een zenith defy skyline te kijken. Op de foto een prachtig horloge en ook in het echt heel mooi.
De verkoper wond het op en de sub seconde wijzer ging sneller dan Verstappen. Daar knapte ik volledig op af. Thuis gekomen een paar weken later in een opwelling een nieuwe speedmaster gekocht.
Weet niet of het mijn beste aankoop 2023 is ,ook een speedmaster racing gekocht, maar ben er wel tevreden mee.

45 likes

NOS Oris Original pointerdate.

Tijdens het vele zoeken naar horloges een “verborgen” horloge teruggevonden via de website van Oris.
(Via de filters op hun site kon je deze niet meer vinden, aangezien het een ouder model was)

Veel twijfelen, de pagina stalken en nog meer twijfelen besloot ik hem niet te kopen.
Na enkele weken kijk ik terug naar de verborgen pagina: previous collection, not for sale.
Kneep in de maag en grote teleurstelling.

Na 2 maanden kijk ik terug, zie ik hem plots terug actief staan.
Niet meer getwijfeld, direct besteld & ongelooflijk blij dat ik hem heb.

Tot op heden kijk ik nog af en toe naar de link die mij tot dit klein gelukje bracht: Big Crown Original Pointer Date - Big Crown - Watches - 01 754 7696 4061-07 5 20 53 - Oris. Swiss Watches in Hölstein since 1904.

22 likes

Naar groningen heen en weer gereden om deze series 8 te scoren. Had paar jaar geleden niet bedacht dat ik dat voor een horloge over zou hebben. Maar dat is was HF met je doet :wink:

38 likes

PS: het jaar is nog niet voorbij :wink:

20 likes

Een dag voor vakantie ging mijn Fossil voor de derde keer stuk, dus op vakantie deze Citizen Eco-drive Radio Controlled gekocht. Super blij mee !

24 likes

Best een rustig jaar vwb nieuwe horloges…:thinking:

Alleen deze aangeschaft volgens mij.

Het kan zijn dat deze :point_down: er op de valreep nog bij komt dit jaar…

22 likes

Naar het schijnt best bijzonder met zijn 42mm en gele dial maar het belangrijkste is dat deze me nog steeds vrolijk stemt als ik hem om doe

:slightly_smiling_face:

39 likes

Lastig kiezen, het zijn er meerdere. Maar de twee waar ik direct aan denk zijn de Lord Marvel uit 1971 en de G-Shock DW-5040PG-1JR:

25 likes